כוננות על בצפון

צה"ל תקף כוח איראני בסוריה; תכנן פיגוע רחפנים בישראל

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה יעדים של איראן בסמוך לעיר דמשק בסוריה • בהודעה חריגה אישר צה"ל את דבר התקיפה • היעד: כוח קודס האיראני שתכנן פיגוע רחפנים בישראל. כל הפרטים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה בסוריה. ארכיון (צילום: סאנא, סוכנות הידיעות הערבית הסורית)

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כי פיצוצים נשמעו הלילה (מוצ"ש), סמוך לחצות, בעיר הבירה דמשק. סוריה בהודעה רשמית: "מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד מטרות עוינות בשמי דמשק", כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית "סאנא".

שעה קלה לאחר הדיווח הסורי, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו יעדי טרור של איראן בסמוך לעיר דמשק. כוחות שתכננו לבצע פיגוע רחפנים בישראל. לאחר התקיפה, צה"ל העלה את רמת הכוננות ופרסם את מערכת ההגנה 'כיפת ברזל' בצפון הארץ.

על פי הודעת דובר צה"ל: "צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה.

"התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל שכלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות".

דובר צה"ל הדגיש: "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל".

תושבים בדמשק דיווחו על שלושה פיצוצים עזים שנשמעו בשמי העיר. כאמור, במשטר אסד אישרו את דבר התקיפה ומסרו כי "מערכת ההגנה האווירית פעלו נגד מטרות עוינות".

כלי התקשורת במדינה מדוחים כי מדובר בתקיפה "משמעותית" וכי היעד המרכזי היה בסיס חיל האוויר הסורי 'מזה', שם שוכן המודיעין הסורי.

כזכור, בסוכנות הידיעות הרשמית הסוריה, סאנא, דיווחו בתחילת החודש על תקיפה ישראלית באזור קוניטרה, אזור בו תקפה ישראל פעמים רבות בעבר.

לפי הדיווח, התקיפה היום התרחשה באמצעות טיל, אך לא נמסר פירוט האם הוא שוגר ממטוס או מהקרקע. עוד דווח כי באירוע נגרם נזק אך לא היו נפגעים.

לא מדובר בתקיפה ראשונה המיוחסת לישראל באזור קוניטרה. בעבר כבר דווח על השמדת יעדי טרור איראניים, ביניהם מתקני האזנה לכיוון הגולן הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר