"לפגוע בראש הנחש"

לאחר סיכול פיגוע הרחפנים מסוריה: נערכים לתגובת איראן

במערכת הפוליטית מגיבים לסיכול פיגוע הרחפנים, על-ידי תקיפה של חיל האוויר בסוריה ואומרים כי המטרה היא לפגוע בראש הנחש. חברי הקבינט מבהירים כי בישראל נערכים לכל תרחיש (חדשות)

התקיפה בסוריה (צילום: טוויטר)

בבוקר שאחרי סיכול פיגוע הרחפנים של איראן באמצעות תקיפה אמש (מוצאי שבת) של חיל האוויר בסוריה במערכת הפוליטית מגיבים ואומרים כי נערכים לכל תרחיש, כולל תגובה של איראן לסיכול הפיגוע.

שר החוץ ישראל כץ, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר הבוקר בראיון לאריה גולן ב'כאן רשת ב' כי התקיפה כוונה "לפגוע בראש הנחש ולעקר את שיניו". כץ הסביר כי "שיני הארס של הנחש זה קאסם סולימאני וכח קודס".

כץ נשאל על התקיפות בעיראק, המיוחסות לישראל, ואמר: "אני לא אתייחס לדברים שלא נטלנו אחריות עליהם, כאן נטלנו אחריות בגלל התקיפה הישירה שכוונה לישראל עם כל האיומים שנלוו".

שר החוץ הוסיף והסביר כי "ישראל פועלת במקומות שונים, בכל מקום אין להם חסינות. היו כבר ניסיונות בעבר שגם עליהם ישראל הגיבה בצורה גלויה, ניסיונות לתקוף בתוך שטח ישראל, מל"ט שחדר לשטח ישראל והגבנו גם כן בעוצמה. יש כאן מערכה קבועה מול איראן בסוריה.

"הפעילות הזאת מבוססת על מודיעין איכותי, על יכולת מבצעית גבוהה ועל נחישות והובלה מדינית. ראש הממשלה ושר הביטחון, אחרי אישור הקבינט, הוביל את הדברים, קיבל החלטה ולקח את האחריות ואלו התוצאות. אנחנו חושפים את המזימות שלהם, פועלים למנוע אותם בכל מקום וכל מדינות האזור יודעות שישראל היא העוגן שאפשר להישען עליו מול התוקפנות האיראנית".

השר יואב גלנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמר בראיון לאפי טריגר ב'גלי צה"ל' כי "ישראל נמצאת במערכה על אדמת סוריה נגד הרצון האירני. הם רוצים להקים צבא בסוריה ולפתוח בחזית ברמת הגולן - אנחנו לא נאפשר להם את זה".

באשר לאפשרות כי איראן תגיב על סיכול הפיגוע, אמר השר גלנט: "לקחנו הכל בחשבון, עושים מה שאפשר כדי לא לגלוש לשם".

האלוף במיל' יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, ומס' 3 ברשימת 'המחנה הדמוקרטי', אמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "אין לי ספק שנערכים לתגובה אירנית".

כפי שדווח מוקדם יותר, חיל האוויר תקף אמש בסוריה בכדי לסכל ניסיון פיגוע של כוח קודס האיראני. בצה"ל, באורח נדיר, מסרו דיווח על התקיפה בסוריה, דקות ספורות לאחר התרחשותה.

לפי דובר צה"ל, האיראנים תכננו פיגוע נרחב במספר מטרות ישראליות באמצעות רחפנים תוקפים שהיו אמורים לצאת מסוריה.

חיל האוויר נערך עוד לפני התקיפה ופרס סוללות כיפת ברזל בצפון והוגברה הכוננות בחיל האוויר וביחידות המודיעין.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר התקיפה, בטרם הגיע לדיון ביטחוני בקריה, כי "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

שר התחבורה וחבר הקבינט בלאל סמוטריץ' אמר לאחר התקיפה: "'וזכרת את השם אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל'. מחזק את ידי צה"ל ומערכת הביטחון שמשתמשת גם הלילה בחיל הזה כדי להגן על מדינת ישראל ולסכל ניסיונות לפגיעה בה.

"אנחנו מנהלים מערכה בשלוש חזיתות - בצפון, בדרום וביו"ש - ובשלושתן בעזרת השם ננצח".

במהלך הלילה מסר גורם רשמי בחיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו ברובע הדאחייה, בפרברים הדרומיים של ביירות, בירת לבנון. לדברי הגורם, אחד המל"טים התפוצץ באוויר עוד בטרם התרסק על הקרקע וגרם נזק, כאשר הסיבה לפיצוץ אינה ידועה. ואילו המל"ט השני התרסק בדרום ביירות.

בשכונת מואוואד שבדרום ביירות דיווחו התושבים על פיצוץ עז באזור שנחשב למעוז חיזבאללה. התושבים ציינו כי שמעו קול של כלי טיס לפני הפיצוץ וכי כתוצאה מהפיצוץ פרצה שריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר