הרב דוד סתיו: "לצהר ולרבנות מטרות משותפות"

על מיזם החתונות של הארגון – "אנחנו יכולים לומר שיש לא מעט זוגות שהיו מתחתנים בקפריסין לולא צהר • על מיזם הכשרות "המטרה שלנו שכמה שיותר יהודים יאכלו כשר" • הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר מספר לכיכר השבת על המיזמים החדשים של הארגון (בשיתוף צהר)

בשיתוף צהר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר פלאש 90)

את ארגון רבני צהר נזכר השבוע הרב דוד סתיו הקימו הוא וחבריו מיד לאחר רצח רבין, האווירה ברחוב הישראלי הייתה של תיעוב המחנה החילוני כלפי המחנה הדתי ולהיפך, הקרע היה גדול והקיטוב הלך והחמיר, קבוצת רבנים מהציונות הדתית החליטו להקים ארגון רבני אורתודוכסי שיחבר בין החילוניים לבין הדתיים. ארגון שינסה לאחות את הקרע שהלך והעמיק.

ארגון הרבנים החל במיזם נישואין, תפילות ביום הכיפורים במאות קיבוצים ומושבים קריאות מגילה בחג הפורים, ובהמשך התרחב גם לתחומים נוספים.

הרב דוד סתיו שעומד בראש הארגון מספר כי הארגון הוא אבן דרך לעשייה משותפת שמסייעת לקירוב בחברה.

בחודשים האחרונים אומר הרב סתיו יש שיתוף פעולה במגוון נושאים עם הרבנות הראשית ומביא מספר דוגמאות, בין היתר הוא מציין כי מיזם שורשים של הארגון מקבל לא מעט פניות דרך הרבנות הראשית "אנחנו רגילים לחשוב שסכנת ההתבוללות קיימת רק בחו"ל, ולא היא. במדינת ישראל יש ציבור ענק של יהודים שרק צריכים להוכיח לבתי הדין הרבניים שהם יהודים שאלמלא צהר, שמתנדביו ועובדי הארגון מסייעים להוכיח את יהדותם ובאופן שמתקבל על ידי בתי הדין הרבניים. האנשים הללו היו מתחתנים בקפריסין בחתונה שאיננה כדת משה וישראל".

רבני צהר אומר הרב סתיו נאבקים מדי שנה על נפשם של הצעירים בתל אביב בחיפה ובכל מקום אחר בארץ שיתחתנו כדת משה וישראל והכל כדי להבטיח את האפשרות שהדור הבא יהיה יהודי על פי ההלכה. "המשימה של כל העולם הרבני בישראל צריכה להיות אחת – כל מי שהוא יהודי על פי ההלכה עליו להבטיח שגם ילדיו יהיו יהודים על פי ההלכה, ושלא נאבד אותם בדרך" הוא מדגיש. "מבחינה זו צהר עושה שירות ענק לעם ישראל ולתורת ישראל בכך שהיא מבטיחה את המשך השרשרת היהודית, למעלה מ-5000 זוגות מתחתנים דרך הארגון מדי שנה, רבים מהם לא היו מתחתנים כדת משה וישראל לולא רבני צהר ומתנדביו".

בפועל, מציין הרב סתיו כי מאות תיקים המגיעים למיזם שורשים של הארגון מופנים על ידי בתי הדין הרבניים, "יש לנו מתנדבים ועובדים במקומות רבים בעולם שעוזרים לאנשים שפונים לשורשים לברר ולהוכיח את יהדותם, המשימה היא לא קלה אבל אחוזי ההצלחה שלנו גבוהים מאוד, ומה שמיוחד הוא, שמאה אחוז מחוות הדעת של צהר ושורשים התקבלו על ידי בתי הדין הרבניים והזוגות הללו הצליחו להתחתן כדת משה וישראל".

לפני כשנה וחצי החליטו רבני צהר להרחיב את מיזמיהם ולפתוח את מיזם הכשרות של ארגון רבני צהר "ראשית יש להגדיר את המטרות המשותפות לכל מי שהוא ירא שמיים בישראל" אומר הרב סתיו ומונה שתי מטרות, "המטרה הראשונה היא שכמה שיותר יהודים יאכלו כשר, זו המטרה המרכזית".

המטרה השנייה מדגיש הרב סתיו היא לצמצם את כמות היהודים שעובדים בשבתות וחגים ולצמצם את עסקי המזון הפתוחים בשבתות וחגים. "אנחנו יכולים לומר בתחושה של סיפוק עצום שמאז שהארגון פתח את מיזם הכשרות נוספו 150 בתי עסק, כאשר למעלה מ-70 אחוזים מהם לא היו כשרים לפני כן. חלקם היו פתוחים בשבתות בחגים, חלקם הגישו מאכלי בשר וחלב יחדיו ובזכות המפעל הזה של צהר כבר עכשיו אנחנו יכולים לומר בוודאות שציבור גדול יותר משנה שעברה אוכל היום כשר" הרב סתיו מציין כי הארגון לא נח על זרי הדפנה, "אנחנו רוצים להגיע למצב שבו עוד ועוד מסעדות שאינן כשרות יצטרפו למעגל הכשרות בין אם מדובר בהצטרפות לכשרות של צהר ובין אם הצטרפות לרבנויות אחרות" לסיום ביקש הרב סתיו לציין כי מערכת הכשרות של הארגון איננה נועדה למטרת רווח "להיפך. גם בעתיד אנחנו לא מתכוונים להרוויח. מטרת המיזם הינו להרבות כשרות וקידוש השם בעולם בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר