המופע יתקיים

שלל גינויים מאישי ציבור על החלטת ביה"מ

חברי הכנסת החרדים גינו בחריפות את החלטת בית המשפט. אייכלר: "עוד מעט ידרשו לעשות ברית מילה במעורב", מקלב: "לא נשיר במחתרת", גם עיריית חיפה הגיבה בחריפות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אירוע בארנה, ארכיון (צילום: עובדיה כלפי)

ההחלטה של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה אברהם אליקים לבטל את ההופעה שהייתה מתוכננת למחר לגברים בלבד, הצליחה לעורר את זעמם של אישי ציבור מכל הקשת הפוליטית שגינו בחריפות את ההתערבות באורח חייו של הציבור החרדי.

עיריית חיפה עצמה הגיבה לפסק הדין וציטטה את מאמר הדעה של עורכת הדין החרדית ורד עובדיה: "אנחנו חרדיות אך לא מטומטמות, תפסיקו להתנשא עלינו הניסיון הנפסד של שדולה חילונית להילחם על הדרתן של נשים חרדיות, בשעה שהן עצמן מדירות אותנו מהשיח ומהדיון - משפילה ומבזה אותנו. מדברים עלינו 'מעל הראש' שלנו כאילו אנחנו שקופות. ההפרדה הנהוגה בתוך החברה החרדית אינה פוגעת בנשים ואינה מבזה אותנו, תודה ששאלתן".

גם סגן ראש עיריית חיפה מיכי אלפר הגיב בחריפות ואמר: כי "הדיון היום בבית המשפט לא עסק בהדרת נשים, אלא בניסיון להדיר את הציבור החרדי ממה שמגיע להם על פי כל דין. שוקלים כעת דרכים חלופיות לקיים את האירוע בכל מחיר".

ח"כ אורי מקלב על החלטת בית המשפט על ביטול האירוע בחיפה: "הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו, הצביעות זועקת לשמים כאשר אומרים חייה ותן לחיות אך בהתנשאות ורודנות מתערבים פעם אחר פעם בנעשה בציבור החרדי עד אשר לא מאפשרים לציבור החרדי לחיות באורח חייו ואמונתו. לקחת ציבור שלם להכפישו ולהכותו על ידי שלילת זכויות אלמנטריות".

"דוחקים אותנו לפינה" הוסיף מקלב ואמר: "תוך עלילת עלילות שווא דבר זה לא יצליח, זהו חלק ממסע השמצות והכפשות כנגד הציבור החרדי. רוב רובו של הציבור בישראל מכיר את הציבור החרדי ואת ערכיו, חסדיו ועקרונותיו. ומוקיע החלטות מסוג זה. דברים אלו לא ישבור את רוחנו ולא ישנה את השקפתנו והליכותינו. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בראיון לרדיו קול חי: כי "השופטים מהצפון יגיעו עד לירושלים. במידה ונהיה חלשים ושבורים, כשתרצה לעשות ברית לבן שלך, בית המשפט לא יאפשר לך לעשות את האירוע בנפרד אלא הוא יכפה עליך לעשות את זה במעורב"..

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה: כי "בית המשפט מאתגר את הציבור כדי שיתעשת ויביע נחרצות את עמדתו נגד כפיית עמדות השופטים על הציבור. על השופטים לדעת שכבני אדם הם מותחים את החבל עד הקצה והם ישאו בתוצאות של שינוי במעמדם".

במפלגת 'עוצמה יהודית' אמרו: "בכנסת הבאה נדרוש לפטר את דינה זילבר. עוצמה יהודית תעגן בחקיקה את זכותו של הציבור הדתי והחרדי לקיים אירועי תרבות בהפרדה, ותשים סוף לחגיגות ארגוני הנשים על חשבון הציבור החרדי".

בתוך כך, מארגני המופע בחיפה שהצליחו למכור כ-1,200 כרטיסים מתוך 2,000 המקומות באולם הודיעו כי גם במידה וההופעה תהיה כרוכה בהפסד כספי הם יקיימו אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר