התאמנו באיראן

צה"ל חושף: אלו פעילי הטרור שחיסלנו בסוריה

צה"ל חושף את פרטיהם ותמונתם של שני פעילי טרור מלבנון, שהתאמנו באיראן להפעלת רחפני הנפץ, וחוסלו במסגרת התקיפה הצה"לית במוצאי שבת בדמשק • צפו (צבא וביטחון)

הפעילים שחוסלו (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חושף הבוקר (שני) את פרטיהם ותמונתם של שני פעילי טרור מלבנון, שהתאמנו באיראן וחוסלו במסגרת התקיפה הצה"לית במוצאי שבת בדמשק, לסיכול פיגוע רחפני הנפץ שתכננה איראן.

בהודעת דובר צה"ל נחשפים פרטיהם של שני הרוגים, פעילי המליציות השיעיות הלבנונים, שפעלו - כך לפי צה"ל, בשירות כוח קודס, במסגרת ניסיון הפיגוע שהוביל קאסם סולימאני משטח סוריה.

ההרוג הראשון הוא חאסם יוסוף זאביב מנבטייה, יליד 1996. ההרוג השני הוא יאסר אחמד צאהר מהכפר בליידה, יליד 1997.

שני פעילי הטרור שחוסלו (צילום: דובר צה"ל)
שני פעילי הטרור שחוסלו (צילום: דובר צה"ל)

"ההרוגים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות", נמסר מדובר צה"ל, "במסגרת השהייה באיראן עברו אימונים יעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ".

צה"ל מציג גם תמונות של השניים, בהן הם נראים באחת מטיסותיהן לאיראן, בחברת "Mahan Air" האיראנית, לצרכי הכשרה להפעלת כלי הטייס.

הרמטכ"ל בהערכת מצב בעוצבת "הבשן", אמש (צילום: דובר צה"ל)

עוד נמסר מצה"ל כי "הפעילים פעלו בשבועות האחרונים במסגרת המליציות השיעיות, תחת פיקוד כוח קודס, למימוש פיגוע רחפנים כנגד יעדים בישראל".

כזכור, במוצאי שבת, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה.

(צילום: דובר צה"ל)
חברי החוליה אוחזים ברחפן (צילום: דובר צה"ל)

מתווה הפיגוע שסוכל שכלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, אמר אתמול כי צה"ל סיכל "הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים אתמול סיור ביטחוני בצפון והערכת מצב עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד צפון ובכירים נוספים.

כוח קודס האיראני במהלך ניסיון הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר ראש הממשלה: "הבא להורגך - השכם להורגו. במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ. אני מבקש להדגיש - זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן.

"בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים.

"אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש - המדינה תשא בתוצאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר