אלי ישי, היועמ"ש והבחירות

ח"כ אורי מקלב: מנדלבליט גונב זהות עם הכיפה והחליפה

ההחלטה לבטל את ההופעה בחיפה • הביקורת הקשה על מערכת המשפט • המתקפה על היועץ המשפטי לממשלה • המשא ומתן עם אלי ישי והדרישה לתפקיד פוליטי • אורי מקלב בראיון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג. וידאו: אריאל ליבא)

22 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-21, ח"כ אורי מקלב בראיון מיוחד על הבחירות הקרובות, המאבקים המשפטיים סביב ההופעות בהפרדה למגזר החרדי, אי האמון במערכת המשפט והביקורת הקשה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. וגם: המשא ומתן עם יו"ר 'יחד' אלי ישי.

כותרות הראיון

ביטול ההופעה בחיפה: "מדובר בהתנכלות לציבור החרדי, אתה רואה בחוש איך שופט ערבי מבין ומכיר את אורח החיים. לך תסביר לאדם שמנותק מהעניין הזה למה האירוע הזה לא מדיר נשים".

ח"כ אורי מקלב בראיון ל'כיכר השבת'

הציפיות מבית המשפט: "הייתה לי ציפייה. היה שילוב גם של שופט וגם של דעת קהל, התקשורת במקרה נתנה רקע של אי הבנה, רקע של הזדהות עם הציבור החרדי שלא היה אפשר להדיר אותו. זו נקודת אור חיובית שמחממת את הלב. אתה רואה שבספו של דבר, שהציבור והתקשורת לא הסכימו עם זה.

"לא הגשנו ערעור לבג"צ כי הדבר היה ברור בגלל החלטות קודמות, לא היה סיכוי, זה היה סתם להתבזות. הציבור עצמו, הציבור הכללי, רואה שאין סבירות בהחלטות".

חוות הדעת של היועמ"ש: "היה איזה ניסיון, בגלל הביקורת שהייתה על הייעוץ המשפטי, היה ניסיון להוציא ולגלגל את התפוח אדמה הזה לכיוון הייעוץ המשפטי של הרשויות המקומית. חוות הדעת יכול להיות שפותרת שאפשר להתחכם אבל לא פותרת".

האמון בבתי המשפט: "צריך לשנות את תמהיל השופטים. אתה רואה ששופט שמגיע ממגזר אחר - חושב אחרת. רוב העם ורוב הכנסת חושב שבית המשפט לא מייצג אותו. צריך לשנות את הצבע של בית המשפט, זהות השופטים והאג'נדה".

ח"כ אורי מקלב בראיון ל'כיכר השבת'

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט והמאמר ב'יתד': "בגלל הלבוש שאולי נראה דומה לחרדית, אולי זהות רעיונית אם אנשים שמאוד קרובים, הסביבה הקרובה שלו, ההשתייכות שלו - החסידית, היא לכאורה קהילה חרדית. היה צריך לחדד ולעבות את החומות. אין לי צפיות מאף אחד, אתה רואה את הסביבה. מי שמכיר את הסביבה שהוא נמצא בה - פסיקה אחרת הופכת אותך לחשוך. הוא לא צריך להחניף לברנז'ה, הוא אחד מהם".

המשא ומתן עם אלי ישי: "אני לא חושב שמינוי שר עומד על הפרק ולא חושב שיש דרישה כזו. אני מכיר את ההסכם הקודם, זה לא היה הסכם אישי אלא הסכם עם ציבור תורני. מעבר לזה, יש גם בקשה, אדם רוצה לפעול, הוא רוצה השתלבות במסגרת הקואליציה העתידית, שלא באה על חשבונה של 'יהדות התורה', אנחנו לא משמשים מסגרת פוליטית נוספת, מסגרת שאפשר להצביע למפלגה שהיא חרדית".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר