גוש עציון

צפו: כוחות הביטחון פינו השתלטות ערבית על קרקע יהודית

אחרי 15 שנים, במסגרתה הוגשו מספר עתירות לבתי המשפט, פינו היום השתלטות בלתי חוקית של ערבים מבית לחם על קרקע בבעלות יהודית פרטית בשטח מועצת גוש עציון (בארץ)

(צילום: מוא"ז עציון)

לאחר סאגה משפטית שנמשכה 15 שנים, וכללה מספר של עתירות לבג"ץ, פינו היום (שני) כוחות הביטחון השתלטות בלתי חוקית של ערבים מבית לחם על קרקע בבעלות יהודית פרטית בגוש עציון.

מדובר בקרקע שרכשה חברת הימנותא כבר בשנת 1969 בנחל חלץ, תא שטח אסטרטגי המחבר בין גוש עציון לירושלים.

באזור זה נרכשו קרקעות רבות על ידי קק"ל, הן לפני קום המדינה והן לאחר מלחמת ששת הימים. בשנים האחרונות ישנה השתלטות פלסטינית מסיבית על אדמות נחל חלץ, במטרה לנתק את הפרוזדור הטבעי שבין גוש עציון לירושלים.

משפחת קיסיה השתלטה על השטח המדובר בשנת 2005, בנתה בו בתי מגורים, חווה חקלאית, גן אירועים ומסעדה. בעבר הרס המנהל האזרחי חלק מהמבנים במקום, אך הפולשים הקימו אותם מחדש שוב ושוב.

בפסק הדין שניתן לאחרונה בעתירה, שהגישו העבריינים כנגד הכוונה לאכוף שם את החוק, כתבו שופטי בג"ץ: "דינה של העתירה להידחות, מחמת חוסר ניקיון כפיים של העותרים. עסקינן במבנה שהוקם שלא כדין, ללא היתר בניה, על קרקע בבעלות פרטית, תוך שהעותרים הפרו את הצווים שניתנו בעניינם. זהו חוסר ניקיון כפיים בולט וניכר, ובנסיבות אלו לא ניתן להעתר לעתירה".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן אומר, כי "אנו מחזקים את מערכת המשפט והמנהל האזרחי שדחו את העתירות ומממשים את האכיפה, אך בד בבד אנו מודעים שמדובר במקרה של "טיפה בים". אנו מצפים מכל אותן מערכות שיטפלו ביד קשה בכל הפלישות וגזל הקרקעות שנעשים באין מפריע על ידי ערביי האזור בחסות הרש"פ ובמימון אירופאי משומן".

עד היום רק כ-30% מקרקעות יהודה ושומרון עברו רישום והסדרה. המציאות הזו מהווה קרקע פוריה לתעשיית זיופים, בניה בלתי חוקית והשתלטות על אדמות, ומשחקת לידיה של הרשות הפלסטינית, שמקדמת באין מפריע רישום מקרקעין משלה, גם על קרקעות הנמצאות באזורים שבשליטה ישראלית, בהם אין לה שום סמכות חוקית לכך.

"במקרה הזו חלפו 15 שנים מהפלישה ועד פסק הדין הסופי", אומרים בתנועת רגבים. "זוהי דוגמה מובהקת לצורך הבוער של ישראל להשלים את רישום הקרקעות ביהודה ושומרון – צעד ראשון והכרחי בבלימת ההשתלטות המסיבית של פלסטינים על אדמות ביו"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר