צפו בתכנית

"המבקר": יוצא 'הקול הבא' מלהיב ומרגש

הזמר והיוצר שמואל פרדניק מוכר לחובבי המוזיקה היהודית דרך השתתפותו בעונה הראשונה של 'הקול הבא' כעת הוא הבשיל לאמן מרגש במיוחד שמתארח באולפן 'כיכר' (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר שמואל פרדניק מתארח בתכנית המוזיקה של נתנאל לייפר ב'כיכר השבת' - 'המבקר'. פרדניק ריגש בתור נער צעיר חובש כיפה סרוגה את חובבי המוזיקה היהודית כשביצע את "דרור יקרא" של יונתן רזאל בתכנית הריאליטי המוזיקלית החרדית 'הקול הבא', מאז הוא הספיק להפוך לחסיד ברסלב ולהבשיל לאמן ויוצר משובח במיוחד.

בדרך כלל מוזמנים לתכנית אמנים מוכרים יותר אך כאשר תשמעו את קולו וביצועיו של פרדניק תבינו כי מדובר בקוסם מוזיקלי שבהחלט ראוי להזמנה לאולפן. פרדניק מפליא לנגן על הגיטרה והפסנתר והוא כותב מלחין ומעבד את שיריו בעצמו.

"אני מנגן מגיל שמונה, גדלתי באפרת במשפחה דתית לאומית בישיבה התקרבתי מאד לתורתו של רבי נחמן מברסלב והוא משפיע מאד על החיים והכתיבה שלי", מספר פרדניק.

לצד השירים המקוריים שלו הוא מבצע בלייב ברשת שירים עתיקים של ברסלב, "יש לי רצון מאד גדול שאנשים ישמעו את הניגונים העתיקים של ברסלב. אלו ניגונים מפעימים. אלו אנשים שהיה להם לב בוער להשם והניגונים הם בהתאם. צריך להסתכל על הפוטנציאל שלהם וזה מרגש אותי לתת "קנקן" חדש לניגונים האלה".

הוא מתייחס ל'קול הבא' ומספר "אנשים עדיין מזהים אותי, למרות שהשתנתי מאד מאז. זה היה תענוג גדול לנגן מול קהל, במיוחד כשאתה שומע את הרגע שאתה מנגן וכולם נהיים בשקט".

"אני לא ידעתי מה הולך להיות בתכנית הזו, התקשרו אליי וביקשו שאבוא ולא ידעתי למה לצפות. לא ידעתי שזה ישודר ברשת חשבתי שזה יהיה ברדיו בלבד והתלהבתי אמרתי שלא יראו אותי, ואז גיליתי שזה לא ככה... אבל בסוף נהניתי מזה מאד", מספר פרדניק.

כנער צעיר הוא התקשה להתמודד עם הריאליטי והתחרות, "באותה תקופה היה לי מאד קשה הצד של הביזנס באומנות במיוחד נושא התחרות במוזיקה ולכן פרשתי באמצע, כי הרגשתי שאני רוצה לשמור על הזכות שלי. מאז אני השתנתי ואני רואה שיש אמת גם ביכולת להראות לעולם את היכולות שלי וללת לו את מה שיש לי להאיר".

לדעתו השינוי חל אצלו מאז החיבור לתורתו של רבי נחמן, "מאז שנהיה לי החיבור עם רבי נחמן נהיה לי שירים של חיזוקים, אני מחפש לחזק את עצמי בחיים ואני מחפש את המילים והמנגינות שירימו אותי ויתנו לי לחיות את העולם הזה בשמחה ואנשים מגיבים לזה בצורה טובה מאד".

צפו בראיון המלא ובביצוע לייב לשירו האחרון "מלך העולם":

לשירים המלאים מתוך פינת המסננת:

מאיר בורשטיין - כמעט רגע

דוד חכם הרסון - עליות וירידות

להקת פומפדיתא - מודה אני

בנימין אצרף - מקודשת

דודי ביטון - מושל בכל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר