איפה ואיפה

הפרדה מגדרית: לחרדים אסור, לערבים מותר

שדולת הנשים עותרת נגד קיום אירועים בהפרדה מגדרית בציבור החרדי וזוכה לתמיכה משפטית של בג"ץ. אך בעוד על הציבור החרדי אוסרים, קבלו תיעוד מהמגזר הערבי (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
סניף ביטוח לאומי במזרח ירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למי מותר להפריד בין גברים לנשים במדינת ישראל? היכן תמהר שדולת הנשים לעתור נגד ההפרדה המגדרית והיכן תעלים עין? 'כיכר השבת' יצא לבדוק.

הרוחות במגזר החרדי סערו במהלך ימי בין הזמנים, כאשר המערכת המשפטית התערבה, בגין עתירות שדולת הנשים, בקיום הופעות הזמר המיועדות לציבור החרדי.

תחילה היה זה בהופעה בעיר עפולה, שהתקיימה בסופו של דבר, אך במהלך המופע הכריע בג"ץ כי אסור לקיים את האירוע כפי פסיקת בית משפט השלום ולא כפי שנקבע בערעור שהגיש ח"כ משה ארבל לבית המשפט המחוזי בנצרת.

הערב (שני) אמור היה להתקיים מופע לגברים בלבד בעיר חיפה, אך גם במקרה זה, בעקבות עתירת שדולת הנשים נקבע כי אסור לקיים את המופע במימון העירייה - והוא בוטל.

אך בעוד שדולת הנשים נלחמת נגד מופעים בהפרדה במגזר החרדי, הרי כאשר הדבר נוגע להפרדה מגדרית בציבור הערבי - קולה של השדולה נאלם דום.

מלבד העובדה שגם במגזר הערבי ישנם הופעות בהפרדה לנשים ולגברים, ללא הצורך להתמודד עם עתירות של השדולה, הרי שגם כאשר מדובר בהפרדה על ידי גוף ממשלתי, הם אינם מתערבים.

תארו לעצמכם מה היה קורה אם בסניף של המוסד לביטוח לאומי בשכונה חרדית בירושלים, הייתה כניסה נפרדת לגברים וכניסה נפרדת לנשים. כיצד היו מגיבות נשות השדולה ושאר הלוחמות הדגולות על זכויות הנשים?

מתברר שיש סניף כזה של הביטוח הלאומי בירושלים, אך בחלקה המזרחי של העיר, בסניף המשרת את הציבור הערבי. היכן שדולת הנשים? שאלה טובה.

שאלנו את דוברת השדולה מדוע הן נאבקות רק במגזר החרדי. עד לשעת פרסום הידיעה, טרם הגיבו. אם יבחרו להסביר את התנהלותן, נביא אותה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר