"האשה לא עגונה"

דיין בכיר מארה"ב נגד בית הדין בישראל: האשה אינה עגונה

בית הדין בתל אביב קבע שחרדי מארה"ב מעגן את רעייתו. נגד האב, 'נגיד' בחסידות גדולה הוצא צו איסור יציאה מהארץ ובג"צ התערב. אך כעת דיין בכיר מארה"ב קובע: האשה לא עגונה (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstoc)

מבוכה בבתי הדין הרבניים: בית הדין האזורי בתל אביב קבע שחרדי, תושב ארה"ב, מעגן את רעייתו מספר שנים. נגד אביו, 'נגיד' בחסידות גדולה, הוצא צו איסור יציאה מהארץ עד שבג"צ התערב וביקש שבני הזוג ינהלו משא ומתן ישיר, אך כעת דיין בכיר מארה"ב - המוכר על ידי הרבנות - קובע: האשה לא עגונה.

הסיפור החל לאחר שבית הדין בתל אביב קבע כי חרדי מארה"ב שנישא לרעייתו לפני 19 שנה, ובמהלך השנים היא לקתה באירוע מוחי בישראל ונאלצה להישאר בארץ בעוד הוא חזר לארה"ב, מעגן את אישתו.

כזכור, הסיפור הסעיר גם את הרחוב החרדי מאחר ואביו נחשב ל'נגיד' ידוע באחת החסידויות בארץ, ובית הדין הוציא נגדו צו איסור יציאה מהארץ. האב עתר לבג"צ, אך יציאתו מהארץ לא הותרה, והשופטים ביקשו מבני הזוג לנהל משא ומתן ישיר.

ואכן, בני הזוג ניהלו מו"מ באמצעות הדיין הרב שלמה בן ציון הערבסט, ראב"ד 'עין משה' המוכר גם בבית הדין בישראל. במהלך השיחות הללו חלה תפנית דרמטית,.

על פי הדיווח של יקי אדמקר באתר 'וואלה NEWS', במסמך עליו חתום הרב הערבסט נכתב: "האישה ביקשה גט מבעלה והוא השיב לה כי הוא מסכים לגרשה מרצונו הטוב", לדבריו: "האישה אינה בכלל עגונה".

גורמים בסביבת הבעל אמרו ל'וואלה': "האמת יצאה לאור. בתי הדין, בגיבוי של הדיין שטסמן ומדינת ישראל, החזיקה אזרח זר במשך כמעט ארבע שנים כבן ערובה, כשכעת ברור לכולם שאין לו כל קשר לסיפור, ושכל שהיה על האישה לעשות הוא לפנות ישירות לבעלה.

"בכל מדינה מתוקנת, מישהו היה נותן את הדין על הרדיפה וההתעמרות באדם חף מפשע שכמעט שילם בחייו בעקבות הנזקים הבריאותיים והכלכליים העצומים שנגרמו לו על ידי מערכת בתי הדין בישראל. מוטב שבתי הדין יתנצלו ויפה שעה אחת קודם".

מהנהלת בתי הדין נמסר בתגובה: "מדובר בדיין חיצוני שגויס על ידי המשפחה במיוחד לצורך נסיון להטות את ההליך המתנהל בישראל באופן חמור וחריג. זוהי חוות דעת נגועה ופסולה מבחינה משפטית, כיוון שהיא רחוקה מלהיות אובייקטיבית ולפיכך היא חסרת תוקף ומשמעות להליך עצמו.

"מדובר באחת מפרשיות העיגון הקשות איתן מתמודדת מערכת בתי הדין. את ההליך המשפטי בבית הדין מלווה קמפיין תקשורתי אגרסיבי המתאר את אביו של סרבן הגט והעומד לפי פסק הדין מאחורי הסרבנות, כ'בן ערובה' וכ'קלף מיקוח', זאת תוך סילוף מכוון, מגמתי ושיטתי של עובדות יסוד בפרשיית עיגון חמורה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר