ההתעללות בשופרסל

פרשת ההתעללות: מעצר החשודים הוארך בשלושה ימים

המשטרה דרשה להאריך בשבוע את מעצרם של הפועלים הערבים והמחסנאי היהודי החשודים בהתעללות בצעיר החרדי שעבד איתם ברשת שופרסל. 8 נוספים נחקרו באזהרה (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסתיים בבית משפט השלום בירושלים בפני השופט אורן סילברמן, דיון הארכת מעצר כנגד הפועלים הערבים שתקפו את הצעיר החרדי בסניף רשת שופרסל והמחסנאי היהודי שידע על פי טענת המשטרה על ההתעללות. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם כל החשודים בשבוע אך השופט האריך לבסוף את המעצר בשלושה ימים.

״התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע, ותקיפת סתם, אלו העבירות המרכזיות", אמר השופט בהחלטתו, "שני הצדדים ניסו לקחת את האירועים למקומות פוליטיים אך בסופו של דבר מדובר במעשים המדמים את העבירות המיוחסות לעיל ובכך יש להתמקד. כנגד כל המשיבים קיים חשד סביר בעבירות המיוחסות, אמנם, חלקם של כל אחד של המשיבים באירועים שונה אך בשלב זה לא ניתן לבצע אבחנה".

על פי המשטרה שמונה חשודים נוספים נחקרו באזהרה בפרשה ולמשטרה יש סירטונים נוספים של כמה מיקרים נוספים. נציג המשטרה אמר בדיון כי חלק מהחשודים זומנו לחקירה ולא הגיעו רק לאחר שהמשטרה הגיעה ועצרה אותם לחקירה.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את הצעיר החרדי אמר בהצהרה לתקשורת שנתן בכניסה לבית המשפט השלום בירושלים: "הסרטון שפורסם מהתעללות הקשה בסניף שופרסל הוא רק קצה הקרחון שנחשף. ידוע לנו על מקרים ואירועים נוספים שבהם עבר הצעיר התעללות קשה מצד העובדים, תושבי הרשות, בסניף. לא ניתן להתעלם מכך שיש לנו כאן יסוד לאומני שעומד מאחורי ההתעללות הזאת. המתעללים הכריחו את הנער להגיד דברים בערבית, ולאחר מכן הראו את זה לכל שכניהם בכפר".

"יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שהיו גם עובדים יהודים, כולל מצוות ההנהלה של הסניף, שהיה מודע לדברים ובכל זאת הם לא עשו שום דבר על מנת למנוע או לעצור את התעללות בצעיר. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין לא רק עם המתעללים עצמם, אלא גם עם המעגלים הרחוקים יותר שאישרו את המעשים בשתיקתם", אמר בן גביר.

תיעוד ההתעללות

מהחקירה עולה שההתעללות בצעיר נמשכת מספר חודשים, ישנן עדויות שהסיפור התחיל לפני 3-4 חודשים. מדובר במסכתהתעללות באותו בחור בעל צרכים מיוחדים. החשודים ניצלו את המוגבלות שלו והתעללו בו ככל הנראה, אם במכות אם זה בקשירתו.

נציג המשטרה מאר בדיון: "האירוע הוא חמור, אני לא יודע להגיד אם הרקע גזעני או לא, אבל זה צורם וזה פוגע והעלו את התמונה של אותו בן אדם לרשת ועשו צחוק מאותו בן אדם בצורה מבישה".

עו״ד מחמוד רבאח שמייצג את אחד החשודים מסר: "מדובר בבחור צעיר אין לו כל קשר לפרשה השם שלו השתרבב ולא הוטח בפניו מה קשר אותו לאירועים. לא רואים אותו באף אחד מהסרטונים, בית המשפט קבע שיש חשד סביר אך קבע גם תנאי שחרור, הדבר מצביע על עצמת החשד הנמוכה שיש לייחס ללקוח שלי. אני סבור שלא יוגש נגדו כתב אישום כפי שהוא טוען אין לו כל קשר לטענות כלפיו. הוא גם מכחיש שהוא צילם את הסרטון, יש טענה כזו אך זה מוכחש על ידיו
לטענתו האירועים נעשו בצחוק וכולם יודעים את זה, תקופת ההעסקה שלו במקום קצרה כחודש וחצי, ואין קשר משמעותי וקרוב בינו ובין אותו עובד".

"בסרטונים שהוצגו ללקוח שלי בחקירה שלו, הוצגו 5 סרטונים לא רואים את הלקוח שלי בסרטונים האלה, לחשוד אחר שמייחסים לו שהוא העלה את הסרטון אומרים שזה התעללות, אך הוא פרסם התנצלות והבהרה והוא לא מזכיר בהתנצלות את הלקוח שלי בכלל".

עו"ד שי ויזלברג, שמייצג את המחסנאי היהודי מסר בתגובה: "זה מעצר שנובע כולו מלחץ תקשורתי, המשטרה יודעת על האירוע הזה למעלה משבוע והוחלט לעצור את מרשי רק אתמול. אני קושר קשר ישיר בין המעצר לבין ההד התקשורתי, למרשי אין כל קשר להתעללות, מדובר באדם מחוסר עבר פלילי, בעל משפחה שנקשר רק בזכות זה שמשטרת ישראל מחפשת לעשות לעצמה חיים קלים. אין שום ראיה כנגדו שקושרת אותו לאירוע הזה ואני סבור שהדברים יתבהרו ומרשי יצא נקי כשלג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר