כדי להירגע

נתניהו: 'לקחתי כמה שיעורים מהרב החב"די'

במסגרת כנס של הציונות הדתית שהתקיים הערב בגבעת שמואל, חשף נתניהו כי נהג לקחת שיעורים בגמרא מהרב החב"די - הרב שטיינזלץ כדי להשיג רוגע נפשי בעבורו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב שטיינזלץ (צילום: ארכיון 'כיכר')

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בכנס של הציונות הדתית בגבעת שמואל בניסיון לקרוץ לקהל הדתי לעבור ל'הליכוד', במהלך דבריו הבהיר כמה הוא קרוב ליהדות והפתיע את הנוכחים כאשר סיפר על השיעורים שהוא לוקח מהרב הישיש.

בפתח דבריו, טרם עסק בפוליטיקה הוא אמר: "הרבה אנשים שואלים אותי איך אני עומד בכל החקירות, בכל הלחצים? יש מקום שאתה נרגע בו או מוצא מפלט?, אני עונה: כן, יש סעודת שבת עם שרה והבנים שלנו. אני מוצא מלפלט במשפחה ובהליכה ברגל וברוב הזמן הפנוי שיש לי ואין הרבה אני קורא".

בניסיון לשוות לעצמו דמות דתית הרחיב נתניהו על איך נראה השבת בביתו, "לקראת הצהרים בשבת אני לומד עם בני אבנר, ואנחנו שמים כיפה על הראש ואנחנו קוראים את פרשת השבוע, הפטרה, פרקי אבות".

ואז הוסיף ואמר: "טוב נו, בטח, הוא אומר את זה כאן", הוא אמר לקהל כקורא את מחשבותיהם וענה, "לא. זו האמת. וכשרציתי להתעמק לקחתי כמה שיעורים בסתר אצל הרב עדין שטיינזלץ".

"אני לא צריך להגיד לכם, שרה מפרישה חלה. היא באה מבית שאביה חמי שמואל בן ארצי, חוקר תנ"ך ומורה תנ"ך אחיה היו חתני התנ"ך, הם ספגו את זה בבית".

בסוף חתם, "אני שואל את עצמי מה ההבדל בין הציונות הדתית והליכוד? ואני עונה אפס. היום הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית. אין הבדל. הגיע הזמן שהציונות הדתית שכבר התנחלה בליכוד, תראה את הליכוד כבית שלה, היא צריכה להיות חלק מהנהגת המדינה, לא גלגל חמישי, לא ספיח שלה. זה טבעי זה חלק מאיתנו אין הבדל".

הרב עדין שטינזלץ, בן 83, מקורב מאוד לחסידות חב"ד ואף הוציא ספרים רבים הנלמדים בקרב אוהדי חב"ד, הוא חתן פרס ישראל, והתחיל את דרכו לפני שישים שנה, כאדם צעיר ואנונימי, בשנים האחרונות הוא סיים פרויקט ענק של פירוש לתלמוד בבלי שהיו מגדולי ישראל שיצאו נגדו בשל הפירוש הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר