היסטוריה באשקלון

פסטיבל ראשון שכולו עבור המגזר החרדי

באשקלון מצהירים על רצונם להוות דמות לחיקוי עם הפסטיבל הראשון למגזר החרדי בישראל בצל כל ההתנכלות למופעים המותאמים לציבור החרדי, אלפים הגיעו מכל הארץ (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות עיריית אשקלון)

בימים שבהם טרם ברור איך יראו האירועים העירוניים למגזר החרדי, אודות לאירגוני הנשים - רודפות הדת והיהדות, באשקלון מצהירים כי העלו את הרף שוב, בפעם השלישית וכי הם רוצים להוות דמות לחיקוי לערים אחרות שבהן יש אפילו פי עשרה מכמות החרדים שמכילה העיר אשקלון.

זה מעל שלוש שנים שבאשקלון מתקיימים מידי שנה אירועי ענק לציבור החרדי בסיועו של ראש העיר תומר גלאם, זאת למרות שאשקלון אינה עיר עם אוכלוסיה חרדית מובהקת.

ביום שלישי השבוע זה קרה שוב אבל לא כמתוכנן. בישיבות המקדימות שנערכו בין עיריית אשקלון, לבין מחלקת האירועים של המשטרה, עמד הצפי בשלושת אלפים משתתפים, אך לאירוע עצמו הגיעו מעל שמונת אלפים משתתפים, מאשקלון ומרחבי הארץ ולמרות זאת השערים לא קרסו, המשטרה הצליחה לשמור על הסדר וכולם הצליחו ליהנות מכל הטוב.

בשעה חמש וחצי אחר הצהריים נפתחו השערים של פארק אגמים באשקלון ואליו החלו לנהור אלפי אנשים שנהנו מהמתחם במלוא הדרו, מתקני לונה פארק, מתנפחים, דוכני מזון ובמת ענק שהשתרעו על שטח של עשרות דונמים בלב ליבה של השכונה החדשה, כאשר לראשונה הכניסה וההשתתפות הינה בחינם.

חצי שעה לאחר מכן ובימת המופעים נפתחה עם חידון קליקרים ''מלחמת ראש בראש'' בנושא הלכות, בהשתתפות מאות מהנוכחים, גברים ונשים, מבוגרים וילדים, שענו במשך כשעה על השאלות בזו אחר זו באמצעות לחיצה על השלטים שקיבלו והתוצאות נספרו על מסך הלדים הענק שהועמד מאחרי הבמה.

בשעה שבע בערב, לאחר תוצאות החידון הוזמן לבמה הקוסם ואומן האילוזיות רפי חנן שהימם את האלפים עם קוסמיות יוצאות דופן בניהן אפילו העלמת משתתף אקראי שעלה לבמה ורק לאחר דקות ארוכות של מתח וסימני שאלה באוויר, חזר בדרך מפתיעה.

למופע הבא שהתקיים בשעה רבע לשמונה הוזמנו לבמה צמד הפופ של המוזיקה היהודית נתנאל ישראל ושרולי ברונכר, שהופיעו במשך ארבעים דקות עם צוות רקדנים ויחד הקפיצו את הנוער עם הלהיטים שמככבים בתחנות הרדיו.

כמה דקות לאחר שסיימו הצמד החם את הופעתם, עלו לבמה צוות נגנים כשיחד איתם הוזמן הזמר אייל טויטו לבצע מספר להיטים ולאחריו עלה לבמה האומן והיוצר ישי לפידות שעם כניסתו המפתיעה לבמה גרם לפרץ התרגשות רב בקהל.

לפידות סיפר לנוכחים, כי אמור היה להופיע בבר מצווה, אך סב החתן נפטר בערב שקדם לו ובעקבות כך החליט להפתיע את הקהל ולהשתתף בפסטיבל.

באותן דקות מאחרי הקלעים ישב הזמר אהרון רזאל ובדקות שנותרו עד עלייתו לבמה המתין עם ספר לימוד ביד וחברותא, כך נראה ניצול זמן של אומן שקיבל תשואות רבות מהקהל כששמעו על כך מהמנחה לפני שהוזמן לבמה.

קצת אחרי השעה עשר, לקול תרועת ההמונים שחיכו לרגע הזה, הוזמן אל הבמה המלך של המוזיקה המזרחית יניב בן משיח שלווה בצוות של כעשרה נגנים ועד לשעה אחת עשרה בלילה אלפי המשתתפים רקדו ושרו בקולי קולות תוך שמירה על גדרי ההפרדה והקדושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר