משא ומתן

איום בשביתה: המורים מאיימים לא לפתוח את הלימודים

ארגון המורים מאיים להשבית את פתיחת שנת הלימודים תש"פ המתוכננת ליום ראשון זאת בשל דרישות להיטיב את תנאיהם של המורים. במהלך הלילה נערך משא ומתן עם אנשי האוצר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מורים מפגינים אתמול בתל אביב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, כאשר ההורים מייחלים כבר לסיומו של החופש הגדול הארוך מידי, והמורים שוב עושים שרירים כדי לשפר את תנאיהם ומאיימים לפתוח בשביתה שתעכב את פתיחת שנת הלימודים תש"פ.

הלילה (שישי) נערך משא ומתן דחוף בין נציגי האוצר לבין אנשי הסתדרות המורים בניסיון להגיע להסכמות.המגעים התקיימו במקביל על ידי שני צוותים, בירושלים ובתל אביב.

המשא ומתן החל לאחר שבתום דיון בבקשת המדינה למתן צו מניעה נגד שביתת המורים המתוכננת, שנמשך כחמש שעות, הורה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב למורים ולאוצר להיכנס למשא ומתן על הנושאים השנויים במחלוקת ביניהם, ולדווח על תוצאותיו עד היום ב-9:00 בבוקר.

הצדדים דיווחו על התקדמות - בעיקר בנושאי הפנסיה וימי המחלה, אך עדיין לא נחתם הסכם סופי.

בבקשת משרדי החינוך והאוצר, שעמדו מאחורי הבקשה למתן צו מניעה, צוין כי דרישות ההסתדרות הן "ניסיון פסול ובלתי מידתי לשבש את מערכת החינוך בישראל, להפעיל לחץ ולכפות על המדינה בעיקר מתן הטבות כלכליות חדשות בתקופה רגישה, שבה מצויה המדינה מצויה בימי בחירות".

להסתדרות שלוש דרישות מרכזיות שבגינן היא מאיימת להשבית את הלימודים: חישוב ימי המחלה, חישוב ימי הפנסיה של המורים הפורשים, ורפורמת החינוך המיוחד שצפויה לצאת לדרך באופן חלקי בשנת הלימודים הקרובה.

"אני פונה באופן אישי, בשם כל ציבור עובדי ההוראה בישראל, לבית הדין שיפסיק או ישקול בחיוב את השביתה שלנו ולא ייתן לנו צו מניעה", אמרה בדיון בבית הדין לעבודה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. "לא יכול להיות שעובדי ההוראה יהיו בני ערובה בפני המדינה - וימנעו את זכותו הדמוקרטית. היד שלי תרעד לחתום על הסכם שבו עובדי ההוראה לא יקבלו את הפנסיה שמגיעה להם".

אתמול הפגינו כ-2,000 עובדי הוראה ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה על תנאי העסקתם. המפגינים קראו בין היתר "גננות הן לא הפקר" ו"גימלאים הם לא הפקר" ונשאו שלטים שעליהם נכתב: "די לעושק עובדי ההוראה" -"נאבקים על הזכויות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר