"שאו שערים"

פתח תקווה: חנוכת הבית לתלמוד תורה 'דרך ישרים'

רבנים, אישי ציבור ומאות תלמידים נרגשים פתחו את שנת הלימודים, במעמד חנוכת הבית למבנה הקבע החדש והמפואר של תלמוד תורה "דרך ישרים" במרכז העיר פתח תקווה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הגר"ש שטיינמן בקביעת מזוזה (צילומים: יעקב נחומי)

שנה חדשה, מבנה חדש: רבנים, אישי ציבור ומאות תלמידים נרגשים פתחו הבוקר (ראשון) ראש חודש אלול, את שנת הלימודים החדשה, במעמד חנוכת הבית למבנה הקבע החדש והמפואר של תלמוד תורה "דרך ישרים" במרכז העיר פתח תקווה.

בשעות הבוקר הגיע לתלמוד תורה הגאון רבי שרגא שטיינמן, וקבע את המזוזה הראשית, במעמד מאות התלמידים. לאחר מכן נשא בפניהם דברי חיזוק לקראת שנת הלימודים החדשה ולרגל ראש חודש אלול.

התלמידים פצחו בשירה נרגשת וסוחפת מתוך הודיה להשם על העבר ובתפילה על העתיד, להמשך לימוד ושגשוג בעסקי התורה הקדושה, מתוך הצלחה והרחבת הדעת, במבנה החדש והמפואר שנחנך הבוקר.

המבנה הישן של החיידר (צילום: גוגל מפות)
המבנה החדש (צילום: יעקב נחומי)

לאחר מכן הגיע ראש העיר רמי גרינברג יחד עם פמליה מעסקני העיר. גרינברג כובד בגזירת סרט וקביעת מזוזה בשער הראשי של החיידר ולאחר מכן בירך את ההנהלה והתלמידים ואיחל להם שנת לימודים פוריה. בטקס קביעת המזוזות השתתף גם אבי פקטר, מנהל היחידה לחינוך חרדי.

חיידר "דרך ישרים" נוסד בשנת תשנ"א במרכז פתח תקווה, בהכוונתו האישית ובברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, ששימש במשך כל השנים כנשיא הת"ת וייעץ בהכוונה בכל העניינים. החיידר אף זכה לפני מספר שנים כשאירח את מרן זצ"ל במעמד רב רושם שהותיר את חותמו על העיר כולה.

מאז פטירתו של מרן זצ"ל, עולה הנהלת החיידר להיוועץ תדיר במרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אשר מקבלם בחביבות רבה ואף מארח מדי שנה את הילדים, הן לבחינות על הנלמד והן לפני לימוד החומש וקבלת הסידור, ומאציל עליהם מברכותיו.

הגר"ש שטיינמן בקביעת המזוזה (צילום: יעקב נחומי)

מיד עם היווסדו של הת"ת הוא הפך לחיידר הגדול והמוביל במרכז העיר כאשר מדי שנה מאות משפחות מידפקות על דלתות החיידר ומבקשות לזכות לחנך בו את ילדיהם, וכך, מספר הילדים גדל והתרחב והמבנה הישן של החיידר היה צר מלהכיל את מאות התלמידים.

בברכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי החליטה הנהלת החיידר לצאת לבניית מבנה חדש, מרווח ומפואר, שיכיל את כל כיתות הת"ת. וכך, בסיועם של הרב מנחם שוורץ, הרב אליהו ברוכי יו"ר 'דגל התורה' בעיר והרב ישראל פרידמן, החלה המלאכה, בסיועו של ראש העיר הקודם, יצחק ברוורמן.

במהלך השנתיים האחרונות, בהם נמשכה בניית המבנה החדש, העתיק הת"ת את משכנו למבנה חלופי ברחוב חפץ חיים, כאשר במקביל, מלאכת בניית החיידר בסיוע העירייה והעומד בראשה כעת, רמי גרינברג, יחד עם נציגי 'יהדות התורה', נמשכה במלוא עוזה, עד להשלמת המבנה וגימורו הסופי.

ראש העיר רמי גרינברג ויו"ר 'יהדות התורה' בעיר אליהו ברוכי בגזירת הסרט (צילום: יעקב נחומי)

וכך, כאמור, הבוקר, מאות ילדי הת"ת נכנסו למבנה המרווח והמפואר ברחוב טרומפלדור, בו נוספו כיתות רבות עבור כל ילדי הת"ת, שהתרבו בשנים האחרונות לאור הגידול העצום של הציבור החרדי שבא להתגורר בפתח תקווה, ושולח את ילדיו להתחנך בחיידר המנוהל על פי דעת תורה וגדולי ישראל, בכל צעד.

ההורים הנרגשים שליוו הבוקר את ילדיהם ביקשו להודות להנהלת החיידר, המנהל החינוכי הרב שמואל קמינסקי והמנהלים הרב שאול רוטנברג והרב אליהו קונצקי, על דאגתם לכל פרט, קטן וגדול, עבור ילדי הת"ת ומעניקים להם את המיטב והמירב.

צפו בתיעוד ענק של הצלם יעקב נחומי:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר