למרות ההכחשות

מבוכה ל'כחול לבן': תוכנה זדונית בסלולריים

דו"ח של חברת החקירות CGI שנחשף מלמד כי גם מערכת המחשוב המרכזית של המפלגה וגם מכשירי הסלולר של כמה מבכיריה נגועים בתוכנה זדונית שמאפשרת האזנות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גנץ והטלפון (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

ב'כחול לבן' ניסו להימנע ממבוכה ובמפלגה הכחישו כי מכשירי הסלולר של בכיריה הודבקו בתוכנה זדונית ששידרה ליעדים חשודים, אך דו"ח הבדיקה של חברת החקירות CGI שמפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות' חושף את האמת.

הדו"ח מפרט את שרשרת האירועים שהביאו לחקירת ההדלפות בתוך המפלגה ולפיו הבדיקה הראשונה החלה לפני כשלושה שבועות ב־11 באוגוסט, "כתוצאה מחשד לדלף מידע רגיש מאוד ממטה כחול לבן על חשש ממוקד על הימצאות קוד עוין במחשבי המפלגה".

על פי הדו"ח של CGI, נמצא קוד עוין שגרם ל"הדבקה" של מערכת המחשוב המרכזית במטה כחול לבן. בדו"ח הוסף כי ככל הנראה, מדובר בקוד עוין מורכב ברמת תחכומו וניתן להניח שהוא בעל יכולת הדבקה של מערכות מחשוב וסלולרי.

שבוע לאחר מכן, ב־18 באוגוסט, התקיימה חקירה נוספת. בדוח נכתב: "במסגרת הבדיקה כתוצאה מהדלפות חוזרות ונשנות וכתוצאה משיחה פרטית של צביקה נוה והוד בצר, שפרטיה הודלפו ללא ידיעתם, הוחלט לבדוק מספר מכשירים ניידים של בעלי משרה רגישה בכחול לבן (הוד בצר, עידו הרטוב מנהל הקמפיין, רונן משה יועץ התקשורת), נמצאו עד כה שלושה מכשירים ניידים הנגועים בתוכנה זדונית שמטרתה מעקב אחר שיחות והודעות בזמן אמת. זוהתה תשדורת מהמכשירים הניידים למספר יעדים חשודים (היעדים הינם מזרח אירופה ובעיקר רוסיה)".

כעבור שלושה ימים, ב־21 באוגוסט, הופק דוח נוסף, לפיו גם הטלפון של יו"ר המפלגה, בני גנץ, נמצא "נגוע". זו כזכור לא בפעם הראשונה לאחר שדווח שמכשירו של גנץ נפרץ בידי גורמים עוינים.

דו"ח נוסף שנמסר לראשי המפלגה עוסק בח"כ שאסף מידע אישי אודות גנץ, ובפעיל המטה של "יש עתיד" שהדליף מידע.

למרות הממצאים של חברת החקירות, בכחול לבן הכחישו בתוקף כל העת שהטלפונים האישיים של גנץ ושל בכירי המטה נפרצו וטענו שברגע שהוגש הדו"ח נעשתה בדיקה חיצונית לטלפונים הניידים, ששללה אפשרות כזו.

בחברת החקירות CGI טענו בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "הדוח שהוגש לכחול לבן היה תפוח אדמה לוהט, אבל הם לא ידעו מה לעשות איתו. המידע שמסרנו למפלגה היה אמין, מדויק ונכון".

כזכור, בראיון לגלי צה"ל בשבוע שעבר, אמר גנץ: "לא היו דברים מעולם, היה חשד. מניח שזה הדלפות שיוצאים ממקומות שונים, יש לא מעט גורמים שמנסים לפגוע בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר