צפו בתיעוד

סוער בטבריה: אלימות קובי בהלוויה - תשפיע על התקציב?

אלימות פיזית בהלוויה בין ראש העיר רון קובי לבין חבר המועצה רפאל טרבלסי, שהחלה בוויכוח על יחסי המנוח עם קובי, עשויה להשפיע על העברת התקציב לעיר טבריה (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: אלעזר בר יוחאי ומהפייסבוק של רון קובי)

אלימות פיזית בין ראש עיריית טבריה רון קובי לחברי המועצה מהבית היהודי הביאה לצווי הרחקה מטעם המשטרה נגד חבר המועצה מטעם הבית היהודי רפאל טרבלסי, דבר שעשוי להשפיע על אישור התקציב.

ביום שישי הארחון, נפטר בפתאומיות איש השכונות ויו"ר ועד שיכון א' אמנון כהן ז"ל. חבר המועצה רפאל טרבלסי, הוא תושב השכונה וחברו האישי של הנפטר.

באשר ליחסים בין ראש העיר למנוח, הדעות חלוקות. בעוד מקורבי המנוח טוענים כי רק לפני שלושה ימים הם תועדו בעימות סוער, ראש העיר טוען כי מאחרי הקלעים היתה להם ידידות מופלאה, מה שהביא אותו להשתתף בהלוויה.

מספר דקות לפני תחילת הלוויה יצא רון קובי מרכבו. יוסי נבעה, מנכ"ל מוסדות רבי מאיר, מקום עבודתו של המנוח, החליט, יחד עם רפאל טרבלסי ללכת ולבקש ממנו אישית לא לבוא.

נבעה, שניסה ראשון לדבר לליבו של קובי נענה בסירוב מוחלט מצד קובי ואז פנה טרבלסי לקובי וביקש ממנו לא להשתתף בלוויה ושייתן כבוד אחרון לנפטר. וכאן החלה תגרה אלימה, ראש העיר דחף ונדחף.

המנוח. כיצד היו יחסיו עם קובי?

בסיום ההלוויה נסעו חברי מועצת העיר רפאל טרבלסי ויוסף בן חמו להגיש תלונה במשטרה על תקיפה פיזית מצידו של קובי, שם הופתעו לגלות את קובי שהגיש תלונה ראשון על אלימות מצידם. לטענת טרבלסי ובן חמו המשטרה הוציאה צו הרחקה לשני הצדדים למשך 5 ימים. ואילו לטענת רון קובי צו ההרחקה הוצא נגד טרבלסי ובן חמו בלבד.

ל'כיכר השבת' נודע כי ביום שלישי הקרוב תתקיים ישיבת תקציב, רון קובי נדרש על ידי משרד הפנים לנסות בפעם השישית להעביר את תקציב העירייה לאחר שכל הניסיונות כשלו עד היום, אלא שאם ראש העיר אכן צודק וצו ההרחקה הוצא נגד חברי המועצה טרבלסי ובן חמו בלבד ולא נגדו, הרי שראש העיר יכול לנצל את המצב ולהעביר את התקציב כאשר חברי המועצה אינם נוכחים בישיבה בגלל צו הרחקה.

גורמים משפטיים עמם שוחחנו טוענים כי ראש העיר לא יוכל לנצל פרצה זו כדי להעביר תקציב.

חבר מועצת העיר רפאל טרבלסי בתגובה: "רון קובי איבד את זה. רואה שכבר לא מתייחסים לאלימות המילולית שלו, עבר לאלימות פיזית. אני מצפה מהמשטרה להעניש בחומרה את קובי על מעשיו. הפעם נחצה קו אדום מסוכן כאשר קובי השתמש נגדי ונגד יוסף בן חמו באלימות. אסור שזה יעבור על סדר היום! דין ראש עירייה שווה בדיוק לדין כל תושב במדינת ישראל. רון קובי אינו מעל החוק".

יוסף בן חמו מסר בתגובה: "כשנראה שיש קו אדום אותו לא ניתן לחצות, מוכיח רון קובי שוב ושוב שאין לו קווים אדומים. על אף בקשות רבות, הן מצד המשפחה, החברים, שוטרי משטרת ישראל ואף מצידנו (טרם תחילת הלוויה פניתי לעוזרו ליאור פרץ בבקשה שימסור לו לא להגיע) - בחר קובי לזלזל בכבוד המת ולהגיע וליצור פרובוקציה באדם יקר, אשר לפני ימים ספורים השתלח בו בבוטות. קובי עלה מדרגה ופגע פיזית בחברי מועצה מכהנים, נבחרי ציבור בדיוק כמוהו, ואלו דברים שלא ניתן לעבור עליהם לסדר היום. כולי תקווה שמשטרת ישראל תעשה כל שלאל ידה לעצור את התופעה החמורה והמסוכנת שנקראת רון קובי. מכאן אני מוסר תנחומים למשפחת כהן, ומאחל שלא תדעו עוד צער".

רון קובי הגיב: "בושה שזו התנהגות של יהודים ונבחרי ציבור הזמן הלוויה. אלימות מזעזעת בטבריה: עלינו להלוויה של אמנון כהן ז"ל, בעודנו בחניה הגיע לעברנו בסערה המון זועם מלא שנאה ורעל תוך קריאות איומים וקללות. לפתע הם התחילו להתקרב עד לטווח אפס לגדף ולדחוף ידיים ולהכות על מנת למנוע מבעדנו את הכניסה לבית העלמין ומלהשתתף בהלויה המנוח".

"הרבו לפעול, להפעיל ולתקוף הם שני חברי מועצת עיר המשולהבים רפאל טרבלסי ויוסי בן חמו אשר תקפו עם הידיים והרגלים, דחפו והציתו את ההמון המשולהב. כל זאת בנוכחות המאבטחים שלי, שוטרים וקצין משטרה אשר מפחד של הידרדרות המצב ביקש שנבוא לתחת המשטרה להגיש תלונה וכך עשינו. האנשים נחקרו ואף נגד טרבלסי ובן חמו הוצא צו הרחקה".

קובי הוסיף, "אני מקווה מאד שמשטרת ישראל תעשה סדר באלימות ובהסתה הזו אשר החלה בשבועות האחרונים מבית מדרשם של אריה דרעי ורונן שאולוב. אני רואה בחומרה רבה את האלימות הפיסית והמילולית של חברי המועצה אשר כנראה מחפשים כל סיבה אפשרית מלקיים ולאפשר את ישיבת מועצת העיר על התקציב השבוע ביום שלישי ה 3.9.19 בשעה 19:00 בפעם השישית. נקווה לבשורות טובות., אנחנו רואים בחומרה רבה את העניין הקשה הזה ואני מקווה מאד שהמשטרה תטפל בו בצורה המיטבית".

עוד אמר רון קובי על טענותיו של רפאל טרבלסי כי ראש העיר תקף את המנוח יומיים לפני פטירתו: "שקר וכזב, גסות רוח ובזיון לעם היהודי! אתה מבזה את המת, כשאני אפרסם את דבריו ואת ההתכתבויות שלי עם הנפטר האנשים האלה יתביישו לעד. נסיון נואל ומביש".

רון קובי הוסיף ואמר כי "ביקשתי מהמשטרה להתיר לטרבלסי ובן חמו להגיע לישיבות מועצה ולוועדות העירייה על מנת שלא לפגוע בתהליכי העירייה ובהצבעת התקציב, ביקשתי מהקצין שנתן להם את צו ההרחקה לאשר את בקשתי. מבחינתי, הם אמורים ויכולים להגיע לעירייה לישיבת התקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר