הקרב בעיר העתיקה

המשטרה ניסתה למנוע מבחורי הישיבה גישה לחצר וחזרה בה?

המשטרה ניסתה למנוע מתלמידי ישיבה בעיר העתיקה גישה לשטח, באמצעות בקשת צו מניעה זמני שהוציא האפוטרופוס הכללי. עורך דין: עוד פרק במלחמת המשטרה באזרחים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אלימות בשטח המדובר (צילום: ללא קרדיט)

המשטרה ביקשה לאסור על תלמידי ישיבה חרדית בעיר העתיקה כניסה לשטח הנמצא סמוך לישיבה ובו נהגו התלמידים לנוח ולהתאוורר, זאת באמצעות בקשת צו מניעה זמני שהוגשה על ידי האפוטרופוס הכללי האחראי על הנכסים.

בין הנימוקים לבקשה נכתב כי הישיבה מסיגה גבול, כי היו בעבר "התפרעויות בנוגע לסכסוך בין תושבים יהודים למוסלמים על חזקה ובעלות בשטח..".

שופטת בית משפט השלום בירושלים אפרת אייכנשטיין הצביעה על מספר בעיות בבקשת צו המניעה, בהם, העובדה כי בעל השטח לא שותף לבקשת המשטרה לאסור על התלמידים את הכניסה. בנוסף, תמהה כיצד בחרה המשטרה צד והחליטה למי שייך השטח, ללא דיון בנושא. בעקבות כך, חזרה בה המשטרה והאפוטרופוס הכללי חזר בו מהבקשה.

נזכיר כי מזה תקופה קיים סכסוך בין תלמידי ישיבה חרדים בעיר העתיקה בירושלים לבין תושב ערבי המתגורר בסמוך לישיבה. רק בתחילת הקיץ טיפסו השכן, הידוע בכינויו אבו עלי, וחבריו אל השטח המדובר המכונה 'הגבעה' – מקום המנוחה ופינת הישיבה של התלמידים הנמצאת מחוץ לישיבה, והחלו לפנות סטנדרים, שולחנות וחפצים נוספים שהיו במקום.

הסכסוך התמשך, וכלל פינוי של הגבעה מהציוד בה בחסות המשטרה, כאשר שב אבו עלי בלוויית שני שוטרים ורוקן את המקום תוך שהשוטרים שומרים עליו. לאחר מספר ימים המשיכו המעצרים כשתלמידי הישיבה פגשו ערבי היושב על כורסא שנלקחה מ'הגבעה'. כשפנו אליו בדין ודברים התעצבן הערבי ושבר את הכורסא. כשהגיעה המשטרה התלונן הערבי כי התלמידים איימו עליו, ושוב נעצרו מספר תלמידים.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו המסייע לתלמידי הישיבה מסר "עוד פרק במלחמה של משטרת ישראל באזרחים היהודים שגרים בעיר העתיקה. המשטרה נלחמת בהם בכל האמצעים. ברוך ה' שבית המשפט ניער את המשטרה מהתביעה. ניער את האפוטרורפס המרכזי שבא כבא כוח המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הטענות מוצגות בכתבה באופן שמעוות את המציאות ומטעה את הציבור. בניגוד מוחלט לנטען, מבירור שערכנו עולה, כי הפניה לבית המשפט נעשתה ע"י האפוטרופוס הכללי, וכי אף נציג משטרה כלל לא נכח בדיון זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר