ירי הנ"ט

חיזבאללה: אנו יכולים להוכיח שחיילי צה"ל כן נפגעו באירוע

בארגון חיזבאללה לא נותנים למציאות להרוס סיפור טוב וטוענים כי חיילי צה"ל כן נפגעו באירוע אתמול בגבול הצפון. לדברי אנשי הארגון בידיהם תיעוד של האירוע והוא יפורסם לכשירצו (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליד קיבוץ יראון אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

חיזבאללה ממשיך בדיווחים ההזויים שלו באמצעות ערוץ "אל-מיאדין" שם דווח היום (שני) כי "בידי הארגון תיעוד מצולם של התקרית אתמול, אשר מפריך את טענות ישראל שאין נפגעים – והוא יתפרסם כשהנהגת הארגון תחליט לפרסם זאת". כלומר, חיזבאללה "יוכיח" שהיו פצועים ישראלים למרות שאף אחד לא מכיר חייל שנפצע.

מקורות בחיזבאללה טענו בשיחה עם הערוץ הלבנוני, כי שלושה טילים נגד טנקים שוגרו בבת אחת ובצורה ישירה לעבר כלי הרכב הצבאי הישראלי, והדגישו כי מומחה לענייני טילים נגד טנקים הוא שביצע את המתקפה על כלי הרכב הצבאי הישראלי מה שלדעתם פצע חיילים.

המקור בחיזבאללה הדגיש ל"אל מיאדין" כי המתקפה בוצעה בשיא ההיערכות המודיעינית של ישראל מה שמהווה "ניצחון" לחיזבאללה. המקורות עצמם טענו עוד, כי "צוותי פינוי של צה"ל היו תחת אש ההתנגדות אך הם לא נפגעו". לדברי גורמים בארגון, העובדה שישראל לא הצליחה לחשוף את החוליה היא ניצחון מבחינתם. "שיגור הטילים נעשה מתוך אדמת פלסטין הכבושה", הוסיפו, "ניתן היה לפגוע ברכב צבאי אך הפיגוע לא יצא לפועל מכיוון שהיה בו חייל יוצא אתיופיה", המשיכו בארגון הטרור להפיץ את הדיווח ההזוי מאתמול לפיו הם נמנעו מלפגוע ברכב הצבאי בשל חוסר רצונם לפגוע בחייל האתיופי מה שמותיר אותנו עם סתירה מוחלטת לאמירות הקדומות של בכירי הארגון לפיהן כן נפגעו חיילי צה"ל.

בנוסף, דווח היום כי חוליות נ"ט של חיזבאללה המתינו אתמול על הגבעות הסמוכות לגבול והשקיפו על התנועה בכביש הצפון - כך אמרו היום גורמי ביטחון על פי הדיווח ב'וואלה'.

על פי הדיווחים, סמוך לשעה 16:15 הם הבחינו ברכב הצבאי הממוגן שנע לאורך הכביש במרחק של 500 מטרים משער הכניסה לקיבוץ יראון, שיגרו לעברו שני טילי נ"ט ופספסו. על פי הגורמים, גם אם הרכב היה נפגע החיילים לא היו נפגעים מאחר והרכב היה ממוגן באופן משופר מאוד.

פעילי חיזבאללה, הבינו שאחר השימוש בטיל הנ"ט הם נחשפו והחליטו לאתר את הרכב הצבאי ולתקוף בשנית. הרכב המשיך במהירות במעלה הכביש החד ובמרחק של עשרות מטרים מהכניסה לקיבוץ יראון, תוך שהוא מנסה לחמוק מטילי הנ"ט. החוליה שיגרה לעברו שוב שני טילים שפגעו בכביש, אך גרמו נזק קל יחסית לרכב, ככל הנראה מרסיסים. במקביל, התפתחה שריפה בשטח שמפריד בין כביש הצפון לקיבוץ.

לדברי גורמי הביטחון, "אם חיזבאללה היה רוצה לפגוע בבתי התושבים בקיבוץ הוא היה יכול לעשות זאת, אבל הוא התכוון להרוג חיילים, כמו שהבטיח נסראללה. האירוע לא באמת הסתיים ככה בנס. הרבה מחשבה הייתה פה, הרבה תכנון".

לטענת אותם גורמים, הטילים לא פגעו בקיבוץ עצמו ורק הדי הפיצוצים הקרובים גרמו לתחושת התושבים של נפילות בתוך הקיבוץ.

על פי הדיווח, בשעות האחרונות פתחו לוחמי יחידת יהל"ם וחבלני המשטרה בסריקות בשטח הסמוך לקיבוץ יראון. זאת במטרה לאסוף פריטים ולפענח בצורה מדויקת את השימוש באמצעי הלחימה בהם השתמשו פעילי חיזבאללה בהתקפה. החבלנים הצליחו לרכז עשרות פריטים שתועדו ועברו סריקה. לדברי גורם ביטחוני בשטח, "הפריטים יועברו לבחינה במעבדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר