הצביעות של אביגדור ליברמן

המסית הראשי הודה: "אין לי בעיה עם המפלגות החרדיות"

ההודעות המסיתות שמפרסם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד החרדים, כחלק מקמפיין הבחירות - עומדות בסתירה מוחלטת לדברים הברורים שהשמיע במהלך הקדנציה האחרונה בכנסת (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: Flash90)

בימים אלו, בהם מדי כמה שעות מתפרסמת הודעה מסיתה חדשה של ליברמן ואנשיו נגד הציבור החרדי, מרתק להיזכר בימים אחרים, לא ממש רחוקים, בהם הוא השמיע דברים הפוכים לחלוטין.

כידוע, כל אימת שמטיחים ביו"ר 'ישראל ביתנו' כי הוא נגד החרדים, הוא מסייג את עמדתו ל"נגד המפלגות החרדיות בלבד", לא חלילה נגד הציבור החרדי...

אלא שממש בקדנציה האחרונה, השמיע ליברמן זמירות אחרות לחלוטין, והדף על הסף כל אפשרות של עימות בינו לבין המפלגות החרדיות.

בדבריו אז, בשנת 2016, אף הצהיר ליברמן כי אינו מתכוין לנהל קמפיין אנטי חרדי במערכת הבחירות, אלא להתמקד בפעולותיו כשר הביטחון.

שקד ל'כיכר השבת': "ההסתה של איווט מזעזעת"

בראיון ל'קו עיתונות', כשיו"ר 'ישראל ביתנו' עומת בידי המראיין אבי בלום עם העובדה כי הנאומים שלו נגד החרדים הפכו אותו במגזר לאישיות פחות אהודה אפילו מלפיד, הוא השיב במלים הבאות: "עושים לי עוול".

"זה בדיוק מה שחשוב לי להדגיש: אין לי שום בעיה עם הציבור החרדי. לא עם המפלגות החרדיות ולא עם חברי הכנסת החרדים שאני איתם בקשר יומיומי. יש לי בעיה אישית עם משה גפני".

אפילו יאיר לפיד הבין שאנטי-חרדיות יצאה מהאופנה, ואילו אתה לא מפסיק לתקוף, פעם אחר פעם - הקשה המראיין, אך איווט נותר בשלו: "זה לא נכון. אני, בניגוד ללפיד, תמיד הבהרתי שאנחנו נגד הפרדת דת מהמדינה".

"אני יהודי מאמין, אשתי 'דוסית', מעולם לא הייתה לי בעיה עם החרדים, אני זה שניהלתי את המגעים להכנסתם לקואליציית ביבי הראשונה ואני זה שהתנגדתי בתחילת הקדנציה הקודמת להדרת החרדים".

את הרושם החרדי כי הוא החליט להדביק על גבו מטרה, הגדיר ליברמן כ"רושם מוטעה ולא נכון. לא הייתי חרדי ולא אהיה חרדי. יש לנו את העמדות שלנו, אבל אני אף פעם לא הפכתי זאת למלחמה אישית בין שני ציבורים. תמיד שמרנו על קשרים טובים".

ליברמן, גפני וליאון. ארכיון (באדיבות המצלם)

באשר לשיתוף הפעולה עם החרדים בבחירות בירושלים, אמר איווט: "ליאון לא היה המועמד רק שלי, אלא משותף, וכן. הרצתי עם גפני את אותו מועמד, ואני בהחלט מעריך את התרומה שלו כאיש ציבור מוכשר עם ניסיון רב. שיתפנו פעולה בעבר, ואני לא פוסל שיתוף פעולה עתידי".

השאלה היא האם תמשיך לנהל קמפיין נגד החרדים כל הדרך לבחירות; האם לקראת הבחירות הבאות תתמקד בחרדים או בביטחון? נשאל ליברמן לסיום.

"חד משמעית בביטחון", השיב איווט בלי להסס.

יצוין, כי מדוברות מפלגת 'ישראל ביתנו' בחרו שלא להשיב לפניית 'כיכר השבת', בבקשה לתגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר