יו"ר 'כחול לבן' משנה כיוון

ח"כ בני גנץ: 'כשאנצח, בכוונתי להקים פה ממשלה חילונית'

יו"ר מפלגת השמאל-מרכז, ח"כ בני גנץ, מיישר קו עם ליברמן ומצהיר כי בכוונתו לפנות קודם כל לכיוון הקמת ממשלה חילונית, אם ינצח בבחירות. כשנשאל על החרדים, השיב: "אני נגד סחיטה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Flash90)

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ חושף היום (שלישי) את תכניותיו ל'יום שאחרי', במידה וינצח את הבחירות, אומר כי יקרא לליכוד להצטרף לממשלה בראשותו וטוען שלא יפנה תחילה למפלגות החרדיות.

"אנחנו נגד סחיטה. נפנה לליכוד, כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל", הצהיר גנץ בראיון לאתר ynet. בכך הוא מיישר קו עם יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, המעוניין בממשלה ללא המפלגות החרדיות.

עד כה, נהג גנץ בטקטיקה שונה מעמיתו יאיר לפיד, וחיבק את החרדים, בתקווה שיחברו אליו לממשלה, לאחר הבחירות.

כזכור, לאחר סרטון 'החרדים והכסף' של לפיד, שאף זכה למתקפה מצד נתניהו כי הוא "עם מוטיבים אנטישמיים", התנער ממנו גנץ, ואמר בשיחה פנימית לפי 'כאן חדשות': "לצערי לפיד לא מצליח להבין את העובדה שאנחנו צריכים את החרדים ושזו הדרך לנצח".

סרטון ההסתה של לפיד, בכיר 'כחול לבן', נגד החרדים (צילום: מתוך קמפיין הבחירות)

כעת, כך נראה, החליט בני גנץ על שינוי כיוון משמעותי, האמור להדאיג את החרדים, ואף להצהיר על כך באופן פומבי.

יו"ר מפלגת השמאל-מרכז נשאל עוד, על ידי העיתונאים אטילה שומפלבי ומורן אזולאי: נתניהו קורא לך 'בלגנץ', טוען שאתה לא כשיר להיות ראש ממשלה... והשיב: "אני כשיר להיות ראש ממשלה, אני לא עוסק בסתימת פיות מהסוג הזה".

אולי היד שלך רכה מדי? אתה אומר תעצרו את הקמפיין, יאיר לפיד מצייץ נגד ראש הממשלה, אולי אתה לא מנהל מספיק טוב?

"העניינים מתנהלים טוב ומה שמעיד על כך הן התוצאות. ימינה מוקמת, אהוד ברק מצטרף, עמיר פרץ לוקח את העבודה. אנחנו יציבים, מתקדמים, קמפיין שנוסע, עבודה מקבילה ומתואמת של יאיר, פה ושם עולים דברים זה וזה מסיט מהעיקר, אני מבין, אבל אנחנו מפלגה שמאיימת על השלטון בישראל ובצדק וטוב שכך".

באשר לחקירת ההדלפות מתוך 'כחול לבן' ולעובדה שבכירים במפלגתו לא עודכנה עליה, אמר גנץ: "מנסים לחטט אצלנו. מוטלת עליי אחריות לבדוק את אבטחת המידע, בדקנו את הטלפונים שלנו והכל תקין".

גנץ אף התחייב שהרשימה לא תתפרק אחרי הבחירות: "אין לי שום כוונה לפרק את האלטרנטיבה שהקמנו בזמן קצר - כחול לבן פה בשביל להישאר בהרכב הנוכחי".

יו"ר 'כחול לבן' גם התייחס לאפשרות שיישב עם נתניהו באותה ממשלה. "אם נתניהו יכול להיות שר עם כתב אישום אז על הכיפאק, אבל זה לא אפשרי מבחינה חוקית ולהערכתי הוא סיים את תרומתו למדינת ישראל", אמר.

תהיה מוכן לרוטציה עם מישהו מבכירי הליכוד? נשאל גנץ, והשיב: "אנחנו לא עושים על זה משא ומתן. זה לא יהיה תיקו - יהיה ניצחון ברור. מדינת ישראל ראתה מה קרה 'לניצחון האדיר' של נתניהו בסיבוב הקודם".

יו"ר כחול לבן תקף בחריפות את נתניהו, וטען כי הוא מנצל את המצב הביטחוני לשם רווח פוליטי. "זה נחמד אתה מראה שאתה מאצ'ו וקורץ למצלמה, זה חמור שעושים את זה, וזה מסכן את הביטחון ואת ביטחון החיילים שנמצאים במשימות".

"מה שמטריד אותי", הוסיף גנץ, "שיהיו שטיקים. אני לא אתפלא אם נתניהו ילחץ על טראמפ לבוא ולהצהיר הצהרה ביטחונית ולעשות משהו מאוד גדול, זה הרי שקוף שזה לבחירות עצמן".

הוא אף האשים את ראש הממשלה בליבוי אווירה אלימה, ערב הבחירות, ואמר: "נתניהו מוביל למקום עם אלימות. הוא לא פועל נגד האלימות בחברה, ההסתה יוצאת מהמחנה וזה מסוכן. אני לא מרגיש מאוים, אין מקום במדינה שאני לא מסתובב, אותי אי אפשר להפחיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר