יוזמת המצלמות

היועמ"ש מתנגד להצבת מצלמות בקלפי; הליכוד: גונבים את הבחירות

לטענת מנדלבליט, היוזמה להצבת מצלמות בקלפי בבחירות עלולה להרתיע מצביעים מוחלשים • לטענת הליכוד, לולא הזיופים, לא היה צורך בהליכה לבחירות חוזרות (חדשות פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר מכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה ולשר הפנים אריה דרעי, בו הוא מביע את דעתו ומחווה על הקשיים המשפטיים שבהגשת הצעת החוק שיתיר הצבת מצלמות בקלפיות.

לדברי מנדלבליט, "העובדה כי הבוחרים יתוודעו בימים האחרונים בלבד לפני הבחירות להסדר התקדימי, המשנה סדרים שנהגו מימי ראשית המדינה, עלולה ליצור חוסר ודאות וחששות מוגברים מפני פגיעה בחשאיות הבחירות, גם במובנה הצר".

לפי דיווחו של יהונתן ליס ב'הארץ', מנדלבליט הוסיף כי "מי שעלול להיפגע ולהירתע מהליך ההצבעה באופן בולט יהיו דווקא בוחרים מקבוצות מוחלשות".

עוד כותב מנדלבליט כי "הפעלת מצלמות בידי מספר גורמים לא שלטוניים בחדר הקלפי עלולה ליצור גם מצב, שבו יהיה קשה לאכוף על המצלמים את הכללים המגבילים צילום מאחורי הפרגוד".

לדבריו, "סיכונים אלה קיימים באופן מיוחד בפעם הראשונה שבה יופעל ההסדר החדש, מה גם שלא יהיה די זמן להיערך לקראת השינוי ולהפנים את כלליו ומשמעותו המעשית. בנוסף, הענקת סמכות לנציגי רשימות לצלם בקלפיות, אם תיעשה בחטף, עלולה דווקא להוביל לתקלות בניהול הבחירות או לפגיעה בזכויות".

במכתבו הבהיר מנדלבליט כי "בנסיבות העניין ובסד הזמנים האמור, לא ניתן לקיים ולהשלים הליך חקיקה ראוי של הצעת חוק ממשלתית כשמדובר בהצעת חוק בנושא מורכב ורגיש דוגמת זה שבענייננו. סד הזמנים האמור אינו יכול לאפשר ביצוע עבודת המטה המקדימה הנדרשת לצורך גיבוש תזכיר חוק בנושא מורכב, רגיש וחדשני זה".

עוד ציין היועמ"ש כי הממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר, "אשר אינה נהנית מאמון הכנסת. על כל ממשלה לנהוג באיפוק וריסון בהפעלת סמכויותיה וזאת גם ככל שהדברים אמורים בקידום יוזמות חקיקה".

מטעם מפלגת הליכוד נמסר היום בנושא זה: "אי אפשר להתעלם מהתחושה שגונבים לנו את הבחירות. היום מסתבר שאם היו נמנעים זיופים, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה וגוש הימין בהנהגת ראש הממשלה נתניהו היה עומד על 61 מנדטים. הדבר היה מונע ממדינת ישראל בחירות מיותרות. כעת מוסיפים חטא על פשע כשמנסים למנוע פיקוח על הבחירות, מה שיאפשר שוב את גניבת הבחירות נגד רצון הבוחר. שערורייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר