בפגישה חשאית

היסטוריה ב'גור': רבי דוד אבוחצירא נישק את יד האדמו"ר

בחופה החזיר האדמו"ר מגור את ידו ומנע את נשיקתה, אך בפגישה חשאית שהתקיימה לאחר מכן, נישק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא את ידו של הרבי, וביקש ממנו להשפיע שפע (חסידי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אירוע נדיר בחסידות גור: בחתונת בן הרב מנחם מנדל פומרנץ, יו"ר מכון 'עוז והדר', השתתפו בחופה זה לצד זה, האדמו"ר מגור והאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא.

לאחר החופה, ניגש האדמו"ר רבי דוד אל הרבי מגור, ובמהלך הדברים ניסה לנשק את ידו, כפי המקובל אצל בני עדות המזרח, למנהג של כבוד, בעוד אצל אדמו"רי פולין, שהתרחקו מכל ביטוי של גילוי קרבה, הדבר אינו מקובל. משכך, החזיר האדמו"ר מגור את ידו ולא הסכים שינשקו אותה.

בסיום השיחה הקצרה ביניהם, סיכמו השניים להיפגש. כדי למנוע את פרסום המפגש, נכנס כל אחד מהם לרכבו כאשר הנהגים פונים בנסיעה לכיוונים שונים, אך בסופו של דבר הגיעו לאותו חדר, לפגישה חשאית.

ל'כיכר השבת' נודע מפי אנשים שהשתתפו בפגישה, כי לאחר שרבי דוד אבוחצירא חזר מספר פעמים על בקשתו, נענה הרבי מגור והושיט את ידו, אותה נישק רבי דוד.

האדמו"ר לבית אבוחצירא העניק לרבי מגור שישה מספריו שכבר יצאו לאור על ידי הרב פומרנץ, שכאמור, בחתונת בנו נפגשו. בכל ספר שהגיש נישק רבי דוד את ידו של האדמו"ר מגור. שישה ספרים, שש נשיקות.

במהלך השיחה ביניהם, כינה רבי דוד את הרבי מגור בתואר 'מרן', ואמר: "כל הדור חי בזכות מרן". האדמו"ר מגור ענה לו בענווה: "אני לא ראוי לכך" אולם רבי דוד חזר על כך שוב.

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא ביקש מהאדמו"ר מגור שיתחיל לנהוג כפי שנהגו גדולי החסידות בדורות הקודמים, כמו הס"ק מרוז'ין, שהיו משפיעים שפע על כל הדור.

"הגיע הזמן שמרן יתחיל להשפיע שפע על העולם", אמר רבי דוד. לדברי גורם שהשתתף בפגישה, פניו של האדמו"ר מגור הרצינו, אך לא הגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר