הווטו של גנץ על החרדים

גדעון סער: גנץ הסיר את ההסוואה ואימץ את אג'נדת לפיד

לאחר שהצהיר כי יקים ממשלה חילונית - ללא החרדים, יוצא ח"כ גדעון סער, בכיר 'הליכוד', בחריפות נגד יור 'כחול לבן' בני גנץ ומזהיר כי בחירה בגנץ היא בחירה ביאיר לפיד - לכל הקדנציה (אקטואליה)

גדעון סער (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

"אתמול בוטלה הרוטציה בכחול-לבן", כך מגיב הבוקר (רביעי) ח"כ גדעון סער, בכיר 'הליכוד', לדבריו של בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', כי יקים ממשלה חילונית, ללא החרדים.

בציוץ בטוויטר, כתב סער: "‏מוזר שזה עבר בשקט: אתמול בוטלה הרוטציה בכחול-לבן. אחרי שגנץ הסיר את רשת ההסוואה ואימץ רשמית את האג'נדה של לפיד, לפסול מראש מגזרים שלמים בחברה ונציגיהם הנבחרים - זה או הצבעה ל'מחל' או לפיד. לכל הקדנציה".

כזכור, אמש הצהיר גנץ כי יפעל להקמת ממשלת אחדות ליברלית, ללא מפלגות סקטוריאליות. כלומר: ללא המפלגות החרדיות.

בנאומו בכנס בחירות בבאר שבע אמר גנץ: "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם. אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף.

"כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

בתגובה לדברים, תקפו ראשי 'יהדות התורה', משה גפני ויעקב ליצמן, בחריפות את גנץ ואמרו כי "יצא המרצע מן השק, לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם.

"בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'".

השניים הוסיפו ואמרו כי "יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר