איך כדאי לשפץ את הבית - בבת אחת או בחלקים?

אנחנו לא מתכוונים לייפות את המציאות בשבילכם: לפצוח בפרויקט שיפוץ כללי או פרטני - חדר בכל פעם - זה תהליך מייגע. אז תכלס, מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, בבת אחת או בחלקים?

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כפי שהפתגם הידוע אומר: "גם רומא לא נבנתה ביום אחד" - וגם השיפוץ שלכם לא יקרה ב-24 שעות. אנחנו לא מתכוונים לייפות את המציאות בשבילכם ולצפות אותה בסוכר: לפצוח בפרויקט שיפוץ כללי או לעשות זאת בצעדים קטנים ואיטיים, זה תהליך מייגע ולא נוצץ כפי שהוא מצטייר מן הצד. הוא דורש הרבה זמן, מאמץ וכסף. בנוסף, אם אתם משפצים את המטבח, האמבטיה או חדר השינה, תחוו אי נוחות במשך כמה חודשים.

תהליך ארוך ומתיש זה עשוי לגרום לכם לתהות האם עליכם לערוך לבית מייקאובר כללי או לפרק אותו חדר חדר. שיפוץ כל הדירה בבת אחת מאפשר לכם לצאת לדרך ולכבוש את המטרה ישירות, אבל זה בטח יקח יותר זמן מאשר, למשל, לסגור מרפסת. אבל מצד שני, שיפוץ חדר אחד כל כמה חודשים או שנים יגרום לכם להרגיש כאילו הבית שלכם הוא פרויקט שיקומי שלא נגמר. אתם אמורים ליהנות ממנו, לא להיות בלחץ מתמיד משיפוץ קרב.

אז תכלס, מהי הדרך הטובה ביותר לשפץ?

ללכת על כל הקופה

לדברי ז'אן בראונהיל - מייסדת ומנכ"לית חברת "סוויטן", פלטפורמה המתאמת בין שיפוצניקים לקבלנים כלליים - עדיף לשפץ את כל הבית ביחד.

"אמנם, זה בהחלט מפתה להוציא סכומים קטנים על חללים בודדים, אך שיפוץ הוא תהליך משולב הכולל תכנון, הדגמה, מסגור, התקנה, חשמל ואינסטלציה", היא אומרת. "היקף גדול יותר, שנעשה בו זמנית, מאפשר לכם לתכנן בצורה רחבה יותר. אתם יכולים לעשות יותר, ברצף הנכון, וזה [יותר] חסכוני ויעיל".

בראונהיל מוסיפה כי בביצוע שיפוץ בכל המתחם שלכם, תצטרכו לעבור מהבית או לאכול בחוץ במשך מספר חודשים, פעם אחת בלבד.

אך בעוד ששיפוץ כל החדרים בו זמנית הוא אידאלי, יתכן שהוא לא האפשרות המציאותית ביותר עבורכם. בין אם אתם טסים באופן קבוע לצורכי עבודה או חוסכים כסף בכדי לשלוח את ילדתכם למכללה יוקרתית, יתכן ששיפוץ בית שלם לא יתאים ללוח הזמנים שלכם או לתקציב שלכם.

פרה פרה

אל תדאגו - גם השיטה האחרת ניתנת ליישום.

כלשונה של בראונהיל, שיפוץ חדר אחד בכל פעם יכול לתת לכם אפשרות לחיות עם החלל, כך שתוכלו להבין מה עובד ומה לא.

בנוסף, "למצוא ולהזמין חומרים לחלל בודד דורש פחות זמן, אם אין לכם הרבה ממנו", היא אומרת. "ישנו סיכוי נמוך יותר שתצטרכו לעבור דירה, אם יש לכם שני חדרי שירותים, או שתוכלו לעשות סידורים אחרים לארוחות".

אם אתם בוחרים לשפץ את הבית שלכם בחלקים, בראונהיל ממליצה לתעדף את החדרים בהם אתם משתמשים בתדירות הכי גבוהה. אם אתם מתקלחים בדרך כלל במקווה או בחדר הכושר ואוהבים להכין ארוחות מושקעות כל יום, דלגו על שיפוץ האמבטיה והתרכזו במטבח", היא אומרת.

אך בין אם בחרתם לשפץ את החלל שלכם בבת אחת או לפרק אותו ולעשות זאת בחלקים קטנים יותר, בראונהיל מדגישה שחשוב לבחור קבלן שמבין את הצרכים שלכם ואת הפרויקט שיש לו בידיים.

"אל תניחו שהשגתם את הקבלן הנכון לעבודה, על סמך המלצת חבר או ביקורות חיוביות בלבד", היא אומרת. "השכן שלכם אולי התלהב מהקבלן שריצף לו את הבית, אבל יתכן שהוא לא האפשרות הטובה ביותר לשיפוץ חדר האמבטיה שלכם".

עכשיו, כשאתם יודעים איך לחלק את שיפוץ הבית שלכם ולהתמודד עמו, השלב הבא הוא להתחיל! בצעו את המחקר שלכם, חסכו את הפרוטות שלכם והתכוננו לשיפוץ חלק ונטול מתח, כמה שאפשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר