סערת המצלמות

נתניהו נגד מנדלבליט: "נדהמתי מעמדתו"

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי קיימת מניעה משפטית לאישור החוק להצבת מצלמות בקלפיות אך במפלגת הליכוד הודיעו כי הם דוחים את עמדתו וימשיכו בהליך החקיקה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: ללא)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר היום (רביעי) מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים אמיר אוחנה ושר הפנים אריה דרעי, בו הביע את דעתו כי קיימת מניעה משפטית לקדם את החוק שיתיר צילום בחדר הקלפיות.

מנדלבליט קבע כי יש מניעה משפטית לאשר את הצעת החוק, והוסיף כי היא "מעוררת קשיים משפטיים רבים, מהותיים ותהליכיים כאחד".

מנדלבליט מסתמך על מכתב שנשלח לו עו"ד דין ליבנה, היועץ המשפטי של ועדת הבחירות, בשמו של יו"ר הוועדה השופט חנן מלצר. "לא ניתן לקדם את תזכיר החוק בעת הזו נוכח קשיים יישומיים שעלולים להביא לפגיעה אנושה ביכולת ועדת הבחירות המרכזית לבצע את יום הבחירות כסדרו", נכתב בשם מלצר. "הבאת התזכיר לחקיקה בעת הזו עלולה לגרום לתוהו ובוהו ביום הבחירות, ולהשבתת היכולת של הוועדה לנהל יום בחירות תקין".

עוד כתב מלצר כי "קבלת שינוי מהותי כל כך לדיני הבחירות בסמיכות כה רבה ליום הבחירות עצמו, תמנע מהוועדה את היכולת לנהל יום בחירות תקין, ואך עלולה בסבירות גבוהה למנוע מחלק מהבוחרים את האפשרות לבחור ואך לגרום לאנדרלמוסיה ותוהו ובוהו בעת קיום הליך הבחירה".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "קיבלנו בתדהמה את עמדת היועמ"ש נגד הצעת החוק לאפשר הצבת מצלמות באולם הקלפיות באופן שימנע בוודאות את גניבת הבחירות על ידי זיוף קולות".

"הגורמים המשפטיים, שמחובתם היה לפעול בכל דרך נגד הזיוף הוודאי של קולות, נוהגים בדיוק הפוך מסיבות לא ברורות. מה גם שהצעת החוק להצבת מצלמות מבהירה שלא מדובר בשום תיעוד של ההצבעה מאחורי הפרגוד ושחשאיות הבחירות תישמר בקפדנות".

בליכוד הוסיפו, "עמדת היועמ"ש מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהשופט מלצר קבע שתופעת הזיופים מסוכנת ושיש להילחם בה, ואף העביר קלפיות מהבחירות האחרונות לבדיקת המשטרה".

"לאחר קבלת חוות הדעת של היועמ"ש, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע שהוא ימשיך בהליך החקיקה ויביא את ההצעה לממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר