מקרה כאוב

הילדים סולקו מהחיידר בשל חוב כספי של האמא

שני ילדים מתלמוד תורה מוכר בעיר בית שמש, שהפסיק לקחת תקציב מהמדינה והפך לחיידר פרטי, קיבלו הודעה שלא לשוב בחודש אלול, רק כי האמא לא שילמה את שכר הלימוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מקרה כאוב בעיר בית שמש: שני ילדים מתלמוד תורה ליטאי ידוע בעיר, קיבלו הודעה בסוף השנה כי הם לא יכולים לחזור לשערי תלמוד התורה בזמן אלול - בשל חוב כספי גדול של שכר לימוד לתלמוד תורה.

כתב 'כיכר השבת' שוחח עם הנוגעים בדבר וגילה מה עומד מאחורי הסיפור הכואב והמדאיג.

מדובר באם חד הורי,ת המפרנסת היחידה בבית, המתגוררת בקריה החרדית עם ילדיה. הילדים למדו בשנים האחרונות בתלמוד תורה נחשב בעיר בית שמש בכיתה ג' ובכיתה ז'.

האם שנקלעה לקשיי פרנסה צברה חוב כבד לתלמוד תורה ולקראת סוף השנה הודיע המנהל כי הילדים לא יוכלו להמשיך ללמוד בחיידר במצב זה.

יצוין, כי לפני כשנה הפסיק התלמוד תורה לקבל תקציב מהמדינה והפך לתלמוד תורה פרטי, דבר אשר הוביל בין היתר להחלטת ההנהלה, בשל קשיים להחזיק את המוסד ללא סיוע מההורים.

בימים אלו מגיעים הילדים לעיריית בית שמש מדי יום שם הם מבלים את יומם, זאת בניסיון ללחוץ על העירייה לדאוג למקום לימודים לילדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמרה האם כי היא מצפה שהעירייה תעמוד לצדה ותסייע לה לקבל את ילדיה לתלמוד תורה אחר. "אני לא הולכת לעבודה ומפסידה כסף בכל יום, על מנת לנסות לדאוג לילדים למקום לימודים איכותי". אמרה האם והוסיפה: "את החוויה הגדולה של פתיחת שנת הלימודים הילדים שלי כבר הפסידו רק בגלל כסף".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "העירייה מודעת למקרה ומנסה לטפל בו בהקדם האפשרי תוך כדי שמירה על צנעת הפרט. טובת הילדים נמצאת לנגד עינינו ואנו מטפלים בזה ברגישות הראויה בכדי למצוא פתרון יעיל ומיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר