משבר בפתח תקווה

אברכים ספרדים מתלוננים: "לא מקיימים הבטחות"

200 אברכים ספרדים בבית הכנסת "מניין בני תורה" בפתח תקווה, זועמים. לטענתם, סייעו לש"ס בבחירות, הובטחה להם הקצאה אך דבר לא נעשה. בוסו: "הנושא מגיע לפתרון" (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס בפ"ת אוריאל בוסו (צילום: כיכר השבת)

בית הכנסת 'מנין בני תורה' ברחוב רוטשילד בפתח תקווה הפך עם השנים למגדלור של תורה המשמש מאות משפחות ספרדיות, בני תורה, ומהווה כר פורה לקהילת האברכים שהוקמה במקום המונה למעלה מ-200 אברכים, תלמידי חכמים, הנאמנים לתנועת ש"ס בעיר.

במשך שנים, מצפים בני הקהילה להקצאה עבורם מטעם עיריית פתח תקווה, שכן בית הכנסת ממוקם במיקום זמני, באחת הכיתות בישיבת 'ידידיה', כך שפעילות הקהילה מתאפשרת רק בלילות, בימי שישי ובשבתות.

גבאי הקהילה, הרב חיים סימן טוב והרב יהודה אליהו, קיבלו, לטענתם, הבטחות חוזרות ונשנות מטעם סיעת ש"ס בעיר והעומד בראשה, סגן ומ"מ ראש העיר אוריאל בוסו, להקצות עבורם בית כנסת במיקום ראוי שיאפשר פעילות שוטפת, כיאה וכראוי לקהילת בני תורה.

במהלך הבחירות המקומיות, נרשמה התגייסות המונית של בני הקהילה, להצביע לתנועת ש"ס ולמועמדה לראשות העיר רמי גרינברג, בניגוד לעמדת 'יהדות התורה' שתמכה באיציק ברוורמן, כאשר לא מעט מבני הקהילה עשו זאת רק לאור ההבטחות שקיבלו, אך הבחירות חלפו וההבטחות, הושבו עד כה ריקם.

כזכור, סיעת ש"ס בפתח תקווה זכתה להצלחה גדולה בבחירות כאשר הכניסה ארבעה מנדטים וגדלה בקולות רבים ואף היתה הסיעה החרדית היחידה שנכנסה לקואליציה של ראש העיר.

בוסו באמירת "נשמת כל חי" לאחר ההצלחה בבחירות

לטענת גבאי הקהילה, לא רק שההבטחה המפורשת שקיבלו לא קוימה עד כה, השטח שאותו הם דרשו עבור בית הכנסת, הוקצה למטרה אחרת על ידי סגן ראש העיר אוריאל בוסו, ממנו הם ציפו לייצוג מתאים.

אחד מאברכי הקהילה אומר ל'כיכר השבת': "כולנו התגייסנו למען ש"ס ורמי גרינברג בבחירות לעירייה, נשכבנו על הגדר למענם. הדבר ממש לא היה קל עבורנו משום שחלק מהילדים של בני הקהילה לומדים במוסדות של 'יהדות התורה', אך למרות זאת תלינו שלטים על הבית ויצאנו לגייס מצביעים".

"אוריאל בוסו הבטיח לגבאים במפורש הקצאה, אבל כל זה פשוט לא קורה ובשטח שהיה מיועד עבורנו הוא הקצה מנין לעצמו", הוא מספר. לדבריו, האברכים חשים שהם מקבלים יחס משפיל ושלא בצדק. כדוגמה לכך הוא מזכיר כי ברב שיח שנערך בעיר בימים האחרונים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בני הקהילה משום מה לא הוזמנו.

בתגובה לטענות, אומר סגן ומ"מ ראש עיריית פתח תקוה, אוריאל בוסו ל'כיכר השבת' כי "מניין בני תורה נפתח בסיוע שלי ושל חברי, המניין נמצא בקשר עם תנועת ש"ס בשוטף, כולל בימים אלו, על פעילות שמתקיימת בשיעורי תורה, פעילות בין הזמנים וכו'.

"לעניין ההקצאה, מאחר והמיקום והצורך הוא מאד ספציפי, הנושא הזה התעכב אך הפעילות ממשיכה ומתקיימת - כולל בימים נוראים, במקום גדול ורחב בפעילותי. כבר לפני חודשיים התקבלה הסכמה מראש העיר כולל נושא התכנוני שמסתיים בימים אלו.

"אוריאל בוסו מתפלל במקום זמני במניין שמתקפל כל מוצאי שבת ללא אפשרות לפעילות במשך השבוע, ולכן זה לא מתאים למניין בני התורה שפועל גם במהלך השבוע.

"בטוחני שהנושא מגיע לפתרון, כל בני הקהילה בקשר מתמיד עם נציגי ש"ס בפעילויות שוטפת של עשרות אלפי שקלים בשנה למעט כמה אחדים שאינם מייצגים את קוו הציבור. עצם הפניה של הגורם היא פלא מאחר והציבור שם יודע איזה מלחמות מנהלים וניהלו נגד קיום המניין לאורך זמן, כולל בימים אלו, אבל אנחנו נמשיך לסייע לציבור בשביל שלא יפגע בגלל פעילות עסקנית מוטעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר