"לא פוסל את דרעי"

השאיפה של יאיר לפיד: לבטל את משרד הדתות

יאיר לפיד, ממנהיגי 'כחול לבן', מצהיר כי יש לסגור את המשרד לשירותי דת: "זו צריכה להיות מחלקה במשרד ראש הממשלה או במשרד הפנים", וטוען: אני לא נגד חרדים (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד בתמונה נדירה (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90))

יאיר לפיד, ממנהיגי 'כחול לבן', מצהיר כי יש לסגור את המשרד לשירותי דת: "זו צריכה להיות מחלקה במשרד ראש הממשלה או במשרד הפנים", וטוען: אני לא נגד חרדים.

בראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום', נשאל לפיד מי המועמד של 'כחול לבן' לתפקיד שר הדתות, לפיד השיב: "זו צריכה להיות מחלקה במשרד ראש הממשלה או במשרד הפנים".

לסגור את המשרד?

"ואת משרד התפוצות, ואת המשרד לענייני ירושלים. צריך 18 שרים, כמו החוק שהעברתי. אין סיבה להחזיק משרדי ממשלה בשביל לייצר ג'ובים לחבר'ה, נהגים ולשכות".

בנושא אירועים בהפרדה למגזר החרדי, טען לפיד: "אין לי בעיה כשמדובר באולם פרטי. אבל אי אפשר להגיד לאישה, שמכספי המסים שלה בנו פארק, לא להיכנס לאירוע.

"תמכתי בפסיקה של השופט הערבי מנצרת שקבע שיהיה שטח לגברים, שטח לנשים ושטח מעורב. חשבתי שזאת פסיקה חכמה ותמכתי בה".

באשר למינוי יו"ר ש"ס לתפקיד שר, לאחר שהורשע, התבטא לפיד כי אינו פוסל את דרעי אישית: "אני תומך בחוק הקלון. אם אדם הורשע בעבירה עם קלון, הוא לא יכול להיות ראש הממשלה, שר או ראש עיר. החוקים בישראל הם לא רטרואקטיביים, אז לדרעי אין בעיה, אני לא פוסל אותו אישית.

"אבל זה שאדם שהורשע בעבירה עם קלון לא צריך לשבת בממשלת ישראל, ועוד באותו תפקיד שבו הורשע, זו לא אמירה קיצונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר