מסתערת מול המצלמה

עליזה בלוך: "המשמיצים וגורמי המחלוקת - אחרונים בתור"

כשברקע נשמעת הביקורת מצד 'דגל התורה' ועשרות אברכים יצאו להפגין נגדה, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מתייצבת לראיון מיוחד וטוענת: מדובר בחבורת אנשים צעקנית ומשמיצה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חודשים לאחר בחירתה של עליזה בלוך לראשות העיר בית שמש, הצליחה בלוך לגבור על המהמורות הפוליטיות ולשלב בקואליציה את אויביה הפוליטיים מ'דגל התורה'. אך למרות זאת לא חמקה ממלחמת עולם שניהלו נגדה קבוצה ליטאית בטענה לאפליה בשכונה החילונית הוותיקה 'בר אילן'.

כעת, מתייצבת בלוך מול המצלמה וחושפת את האמת שלה באשר לשכונה החילונית הוותיקה 'בר אילן'. בשיחה מקדימה מבהירה בלוך כי הפגנות והשמצות לא ינהלו אותה, וכי יגרמו דווקא את ההיפך.

בימי בין הזמנים יצאו עשרות חרדים הנמנים על תושבי בר אילן להפגין נגד עליזה בלוך והעירייה בשל הסירוב להעניק הקצאה למבני גן בשכונה. יצוין כי מדובר בשכונה חילונית וותיקה, והמדיניות של העירייה לטפח את השכונות החרדיות הקיימות, אך לא לגרום לשבירת הסטטוס קוו והמרקם העדין בשכונות הקיימות.

"קיבלתי עיר שחסרות בה אלף כיתות לימוד. חלק גדול מהילדים החרדים לומדים בקראוונים בדירות שכורות ומבנים לא ראויים". פתחה עליזה בלוך. "סימנתי לעצמי אתגר שיותר ילדים ילמדו במבנים, אך אין ילדים עם דם כחול. זה שחבורה של אנשים צעקה השמיצה ודיברה לא יפה לא הפכה את הבקשה שלה ללגיטימית. מי שצועק ומדבר לא יפה לא יקבל שירות".

בלוך מוסיפה למתוח ביקורת על אותה חבורה שהפגינה נגדה: "היה ניסיון להפוך את הקושי לקרב חרדים חילונים. ברור לי שהייתה עסקנות שחשבה שהיא מרוויחה מההפגנות. יש עסקנים שחשובים שמטרור ורעש יש רווח. מרבית הציבור החרדי בבית שמש לא הצטרפו לקולניות הזו והוקיעו אותה".

לדברי בלוך "בחרתי לפתח אטימות לצעקנות ולקולניות אין אף תושב בעיר שירצה שראש העיר תקבל החלטות כי יש מישהו שצועק. מהרגע שהם הבינו שאין סיבה לצעקות כולנו מגויסים לעזור ואכן ניתן פיתרון, כשאתה צועק אתה לא קיים".

ראש העיר הסביר את מדיניות העירייה באשר לשכונה הוותיקה: "שכונת בר אילן היא שכונה חילונית גרות בה גם משפחו חרדיות. התפקיד שלי כראש עיר לספק לכל תושב את המקסימום בבית שמש. יש מספר גדול של שכונות חרדיות. אעשה הכל שהם יהיו מצוינות השכונות הללו".

"אני עסוקה בלהגיד לציבור החילוני יש לכם מקום בבית שמש. ולכן אעשה הכל לעזור לכם לשמור על צביון השכונות. בבית שמש מותר שתהיה הרקדה מעורבת, היכל תרבות ובית מדרש. יהיה הופעות בהפרדה והופעות מעורבות".

"המודל שאני מפתחת הוא מודל הכרחי למדינת ישראל אנחנו ערב בחירות. בשביל להיבחר לא צריך לייצר שנאה וקצוות אף אחד לא הולך ללכת מפה".

באשר לנושא קבלת בנות לסמינרים, בלוך משנה טון ומבהירה: "אחד הדברים שסימנתי לעצמי שלא יהיו לנו ילדות שלא מקבלות שוויון אמיתי. עוד לא נודלה הילדה בעולם שלא מגיעה לה לקבל חינוך אני סימנתי את הסוגיה הזאת כשנבחרתי לתפקיד שיבצתי את הבנות שלא היו משובצות.

"בנינו ועדה עם צוות של רבנים, לאורך כל הקיץ הבנות האחרונות שהיו בעיות שובצו. כעת יש לי ילדה אחת לשבץ אותה, היא שובצה במקום שנסגר, 850 בנות כיתה ט שאמורות להתחיל את התיכון שלהם שובצו בבית שמש".

"המוסדות הם לא עסק פרטי שלנו. אמרתי גם למנהלי ומנהלות הסמינרים אני מצפה שתקבלו את הילדה באהבה, כי ילדה צריכה להרגיש רצויה", הוסיפה בלוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר