צפו

ליברמן התחרט - והחליט: נצביע נגד 'חוק המצלמות' בקלפי

דרמה בכנסת: שעות ספורות לפני הבאת 'חוק המצלמות' לאישור מזורז במליאה, מבצע איווט ליברמן 'זיגזג' בעמדותיו, בתוך פחות מיממה, ומודיע כי האצבעות של 5 חברי סיעתו יורמו נגד החוק (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דבריו של איווט, היום (צילום: 'החדשות 12'. תמונה: Yonatan Sindel/FLASH90)

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן משנה הבוקר (שני) את עמדתו, ומודיע בישיבת הסיעה כי היא תתנגד ל'חוק המצלמות' בקלפיות, אותו יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת כאשר רק אתמול עמד מול המצלמות והשמיע דעה הפוכה.
"מה שעושה נתניהו זה חוק שיבוש הבחירות, חוק גניבת הבחירות", אמר היום איווט בפתח ישיבת סיעתו, וניסה להסביר: "ברמה העקרונית ישראל ביתנו מאוד מאוד תומכת בפיקוח על הבחירות, הצבת מצלמות, אבל אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות, על ידי גורם ממלכתי אחד".

"אנחנו בעד הצבות גם במגזר הערבי, גם בחרדי, גם בחיפה, גם בתל אביב וגם בבאר שבע. רק בצורה כזאת ניתן לפקח על הבחירות".

לדבריו, 'ישראל ביתנו' תדרוש כי כל המצלמות יוצבו רק על ידי נציגים של ועדת הבחירות המרכזית, על פי מה שיחליט יו"ר הוועדה השופט חנן מלצר, משום ש"לא יכול להיות שהפיקוח הזה יתנהל על ידי מליציה פרטית של נתניהו, שבאים מראש לא על מנת לפקח, אלא להפריע למהלך בחירות תקין ולפגוע בתוצאות".

"ברור שזה הכל מסך עשן שנועד להסית את הדעת מהכניעה לטרור בדרום, מכל נושאי דת ומדינה ומהכניעה של נתניהו לחרדים", תקף איווט.

דבריו של איווט, אתמול (צילום: מתוך הטוויטר של מיכאל שמש, כתב 'כאן 11'. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

כאמור, רק אתמול, במהלך ביקור בעיר מעלה אדומים, אמר ליברמן: "נתמוך בחוק המצלמות, למרות שברור שהוא לא יעבור". לילה קודם לכן, במוצאי שבת, פרסם הודעה בה נכתב: "נתמוך בחוק המצלמות ומעולם לא הצבנו תנאי לכך".

כעת, לאחר הזיגזג בעמדתו בנושא, נראה כי החוק שנועד להציף על סדר היום את הזיופים בישובים הערביים, לו מתנגדים כלל הגורמים הבכירים במערכת המשפט, צפוי לנחול מפלה, משום שאיבד את הרוב הדרוש לשם אישורו בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר