צפו בתכנית

גד אלבז: "המוזיקה היהודית אינה כלכלית"

הזמר והיוצר גד אלבז בראיון חשוף בתכנית 'המבקר' של נתנאל לייפר, על היצירה והשליחות אותה הוא חש בעשיית מוזיקה עדכנית, הקליפים המושקעים והאלבום החדש (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(מנהלי אולפן: אריאל ליבא, יוחנן בלייך)

כוכב הפופ היהודי המצליח, גד אלבז, בראיון בתכנית 'המבקר', מדבר על הקריירה המצליחה, על האלבום החדש בעברית שמתקרב ועל החזרה שלו ליצירה אליה הוא מחובר יותר.

אלבז שמשיק בימים הקרובים את הסינגל החדש לימי הרחמים והסליחות - "אדון הסליחות", מספר על העבודה על האלבום החדש, "יצאו כבר ניצנים ראשונים, 'אבאלה' ו'להמשיך לאהוב' ובמיוחד עכשיו 'אדון הסליחות', שיר שאני מאד אוהב, שהכותב שלו אורי שכיב נגע בדיוק בכיוון שאני דיברתי עליו. הוא הצליח להתחבר לשיר בצורה כזו בוגרת, אני מאד מתרגש מזה וככה כל האלבום החדש בעיניי".

אלבז מצהיר כוונות, "האלבום החדש יהיה בעברית אחרי כמה שנים בינלאומיות, התבגרתי המון עברו הרבה מים בנהר והרבה דברים קרו במהלך השנים. מכוח הנסיבות שאתה אמן מצליח, אתה שוכח את הטוהר של המוזיקה בגלל החשיבה המסחרית ולכן לקחתי פאוזה לעשות אלבום שהוא עדיין מסחרי, פופ לכל דבר, אבל עם הרבה עומק ומחשבה".

"האלבום החדש לא אינסטנט כמו שכולם עושים היום, אלא משהו לטווח יותר ארוך, לא רק כדי להקפיץ ולהרים כמו שאני עושה בהצלחה המון שנים. התגעגעתי למוזיקה שאני מתחבר אליה יותר והתגעגעתי לעצמי בתוך המוזיקה הזו", אומר גד בהתרגשות.

גד אלבז בן ה-37 נמצא בעולם המוזיקה והזוהר מגיל צעיר מאד, "מגיל 4 אני במוזיקה ומגיל 9 התפרסמתי ואחרי זה 'תודה לאלוקיי', מוזיקה היא הדבר היחיד שאני טוב בו מלבד יחסי אנוש, אבל מוזיקה היא הייעוד שלי ואין דבר יותר טוב מלדעת מה הייעוד שלך".

הוא מתייחס לקושי של התחום ואף נאנח ומסביר, "זה תחום שאנשים חושבים שמצליחים בבום ולא מבינים מה הולך מאחורי הקלעים. יש חוקים סטנדרטיים אבל הקוד להצלחה הוא התמדה וידיעה והבנה שמה שאתה עושה זה אתה".

אלבז מדבר גם על המתיחויות בין האמנים בתחום, "יש מתח ויש יריבות שאנשים לצערי הרב מגדירים יריבות. לדעתי, אין יריבות אמיתית כי לכל זמר יש נגיעה לנשמה אחרת, אין מלכות נוגעת בחברתה ויש מקום לכולם ולכן אני מפרגן לכל זמר ואני רואה את עצמי ממשיך לכוון אנשים גם בגיל 60 כיצד להצליח בתחום. ניסיון זה הדבר הכי חשוב בתחום גם אני עשיתי טעויות כי לא היה לי ניסיון והכל זה חלק מהתהליך".

לשאלה מדוע הוא בחר ליצור מוזיקת פופ הוא משיב, "ליצור מוזיקת פופ עדכנית זה חלום ישן שלי. כששאלו אותי בגיל 20 מה אני רוצה לעשות אמרתי שאני רוצה להביא גאווה יהודית לצעירים שלנו. אני מקשיב וגדלתי על מוזיקה חסידית ואני אוהב אותה, אבל כשהבנתי שהציבור רואה שהדשא של השני ירוק יותר, הבנתי שצריך לשתול דשא גם אצלנו, כדי שאותם נערים גם אם ישמעו ויחשפו לדברים אחרים ידעו שיש גם אצלנו בבית אלטרנטיבה - חומרים איכותיים כאלה".

הוא מתייחס גם לביקורת שספג בעקבות כך, "התחלתי בזה לפני כולם והיו שהרימו גבה אבל היום כולם עושים את זה ברמה כזו או אחרת ומבינים שיש שליחות ושחייבים לספק לנוער את מה שהוא רוצ אני בין החלוצים בעניין ואני גאה להגיד את זה אפילו שספגתי את האש הראשונה, אבל פתחתי ערוץ להרבה מאד אנשים. זו גם הסיבה שהמשכתי בחו"ל לעשות את זה, אנשים שם לא יודעים מה זו מוזיקה יהודית ואז פתאום הם אומרים זה "שיר רגיל" ואנשים מכל הקשת הרחבה מגיעים להופעות שלי וזה דבר שחלמתי עליו לפני 15 שנה".

אלבז שיוצר קליפים מושקעים במיוחד מסביר, כי המניע שלו הוא לא כלכלי, "שום דבר לא כלכלי במוזיקה היהודית, אם אתה לא מהחמישייה או העשרה שעובדים אתה לא מתקיים. המניע שלי אחר, אם לא הייתי רוצה לגעת בכולם לא הייתי משקיע. בגלל שהמטרה שלי הייתה תמיד להיות צעד קדימה אני עושה את זה ואני שמח שבגללי אמנים נוספים עושים את זה ויוצרים קליפים איכותיים".

אלבז חושף לראשונה כיצד אמנים משיגים את התקציבים לקליפים ומדוע הוא מרגיש שהזניח את הקהל הישראלי לאחרונה ורוצה לחזור להופיע בישראל יותר, "הקהל הישראלי הוא הקהל הכי ציני וביקורתי, אם אתה מצליח לעבור אותם אז אתה יודע שאתה עושה משהו טוב ואני מתגעגע לזה", אומר אלבז.

צפו בראיון המלא:

האזינו לשירים המלאים מפינת המסננת:

יונתן רזאל - צייר

אביתר בנאי ותמיר מוסקט - מזמור לדוד

משה כורסיה - לנשום

מאיר ישראל - צעדים

ישי ריבו - סדר העבודה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר