כישלון ההסתה

סקר בחירות: 38% רוצים ממשלה עם חרדים; 21%: ממשלה חילונית

לפי סקר ערוץ כנסת, למרות שעוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, התחזקות מפלגת הליכוד מביאה לכך שגוש הימין עם 60 מנדטים, בלי ישראל ביתנו של איווט ליברמן (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סקר חדש המתפרסם היום (חמישי) מעלה כי גוש הימין מתחזקת משמעותית ומגיעה לשישים מנדטים - מנדט אחד פחות מהנדרש, על מנת להקים את קואליציית השותפים הטבעיים של נתניהו.

לפי הסקר, שנערך עבור ערוץ כנסת על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, גוש הימין עם 60 מנדטים למרות שעוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

הליכוד מתחזקת והופכת למפלגה הגדולה בגוש עם 60 מנדטים, אחריה כחול לבן עם 32 מנדטים. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם 10 מנדטים.

ימינה מקבלת בסקר זה 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 9, המחנה הדמוקרטי עם 5 ואת הרשימה סוגרת העבודה - גשר עם 4 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות, לפי הסקר, יהדות התורה שומרת על כוחה עם שמונה מנדטים, בעוד ש"ס רושמת ירידה קלה ומקבלת 7 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, מוביל בנימין נתניהו עם 39%, אחריו בני גנץ עם 29% והרחק מאחור נשרכים להם לפיד עם 4% וליברמן עם 3% בלבד.

איזו ממשלה היית מעדיף שתקום אחרי הבחירות? נשאלו המשיבים: למרות ההסתה של כחול לבן ואיווט ליברמן, 38% מעדיפים ממשלת ליכוד, ימין וחרדים בראשות נתניהו. רק 21% רוצים אחדות חילונית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, 14 אחוז מעדיפים ממשלת כחול לבן, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת בראשות גנץ.

5 אחוזים מעדיפים אחדות של ליכוד, כחול לבן וחרדים בראשות נתניהו וחמש אחוז נוספים רוצים את אותה הרכב של ממשלה, אך בראשות בני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר