העם חכם

גם ברשת: רוב מכריע נגד ממשלת אחדות חילונית

אחרי איווט ליברמן, גם בני גנץ ויאיר לפיד הבהירו על רצונם בממשלת אחדות חילונית אך מניטור שיח הגולשים ברשתות החברתיות עולה כי מרביתם לא מעדיפים ממשלה כזו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסקרים השונים בודקים איזו ממשלה מעדיפים אזרחי מדינת ישראל, ואת מי הם רוצים לראות בקואליציה העתידית שתקום בסיום מערכת הבחירות הנוכחית.

כחלק ממסע השנאה וההסתה נגד הציבור החרדי, מצהירים כמה מראשי המפלגות על כוונתם להקים ממשלת אחדות חילונית - ללא המפלגות החרדיות והדתיות.

הראשון להצהיר על כך היה איווט ליברמן, ואחריו החרו החזיקו ראשי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ. אך האם הציבור בישראל מעוניין בכך?

ניתוח שיח הגולשים ברשתות החברתיות, פייסבוק וטוויטר, מגלה כי העם חכם יותר משיח השנאה שמובילים לפיד, ליברמן ובני גנץ.

חרדי הפתיע את בוגי בשוק מחנה יהודה: למה להחרים את החרדים? (צילום: שמחה גולד)

ניתוח השיח ברשת שערכה Vigo מבית קבוצת יפעת, שהתפרסמה במגזין גלובס מעלה כי רק 24% מהגולשים מעוניינים בממשלת אחדות חילונית.

רוב מכריע של 67% מעדיף ממשלת ימין, ומיעוט של 9% מעדיף ממשלת שמאל.

יצוין כי גם בסקר שנערך עבור ערוץ כנסת על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, נשאלו המשיבים: איזו ממשלה היית מעדיף שתקום אחרי הבחירות?

למרות ההסתה של כחול לבן ואיווט ליברמן, 38% מעדיפים ממשלת ליכוד, ימין וחרדים בראשות נתניהו. רק 21% רוצים אחדות חילונית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, 14 אחוז מעדיפים ממשלת כחול לבן, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת בראשות גנץ.

5 אחוזים מעדיפים אחדות של ליכוד, כחול לבן וחרדים בראשות נתניהו וחמש אחוז נוספים רוצים את אותה הרכב של ממשלה, אך בראשות בני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר