המו"מ עם 'נעם'

הדרישה המפתיעה: בקשו סליחה מהרב קוק

על פי הדיווח ב'מקור ראשון', במפלגת נעם דרשו בתמורה לתמיכת המפלגה בבחירות ביהדות התורה שמשלחת רבנים ליטאית תעלה לקבר הראי"ה קוק ותבקש את מחילתו (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מפלגת החרד"לים הודיעה הבוקר (ראשון) על פרישתה מהבחירות לכנסת. במפלגה הסבירו כי עצם ההתמודדות נועדה בעיקר כדי להעלות מודעות לנושאי דת ומדינה.

ידיעה מפתיעה במיוחד התפרסמה היום על ידי שירית אביטן כהן ב'מקור ראשון' לפיה בימים האחרונים התקיים משא ומתן בין אנשי נעם לאנשי יהדות התורה בניסיון להעביר את התמיכה אל המפלגה החרדית. על פי הדיווח, הרב דוד חי הכהן, ראש קהילות 'אור תורה' הורה על תמיכתו ביהדות התורה ופעל להעברת תמיכה רשמית של רבני הר המור לג'.

החלק המפתיע יותר בדיווח של מקור ראשון, הוא כי בפגישה שנערכה כבר לפני כמה שבועות בין אנשי דגל התורה לאנשי נעם, במסגרת המשא ומתן להעברת תמיכת המפלגה ליהדות התורה, עלתה בקשה תמוהה מצד אנשי הר המור: לארגן משלחת רבנים ליטאים שתעלה לקברו של הראי"ה קוק ותבקש סליחה על ההשמצות והביזוי שספג לפני ואחרי מותו מצד הציבור החרדי.

על פי הדיווח, אנשיו של גפני, שחשבו שדרישות המפלגה תהיינה תקציבים למוסדות הר המור ואף התכוונו להיעתר לבקשה בחפץ לב, נותרו המומים נוכח חילופי הדברים. בשלב זה ביהדות התורה הורידו את הלחץ מהמגעים הרשמיים מול נעם ייתכן בשל התחושה שאין עם מי לדבר שם בצורה הגיונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר