הישורת האחרונה

24 שעות לפתיחת הקלפיות: המפלגות בקמפיין "געוואלד"

24 שעות לפתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-22 והמפלגות עסוקות בקמפיין ה"געוואלד", בניסיון לקבל עוד קצת קולות, להעיר את ציבור המצביעים ולמנוע זליגת קולות למפלגות הגדולות (אקטואלי)

נתניהו וגנץ, אמש (צילום: יונתן זינדל ותומר נויגברג, פלאש 90)

24 שעות לפתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-22 ונדמה כי כל המפלגות עסוקות בקמפיין ה"געוואלד", בניסיון לקבל עוד קצת קולות ולהעיר את ציבור המצביעים.

במפלגת 'הליכוד' ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו לשדר אווירת חירום, במסגרתו הוא טוען כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה - טענה לא מדויקת שכן הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה למי שיש לו 61 ממליצים, כך שיש חשיבות לגודל הגוש יותר מלגודל המפלגה.

נתניהו, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בנוסף, ינסה נתניהו להמריץ את מצביעי הליכוד לצאת ולהצביע ולא להיות שאננים תוך אזהרות מפני ממשלת שמאל שעלולה להתרגש עליהם. נתניהו ימשיך גם היום בסבב ראיונות, בשידורים חיים ברשתות החברתיות ובאמצעים נוספים כדי להגיע לקהל הבוחרים.

במפלגת 'כחול לבן' פועלים גם כן לעורר את הציבור וחוששים מאחוז הצבעה נמוך. במפלגה ממשיכים בהסתה המכוערת נגד הציבור החרדי ומזהירים כי אצל החרדים אחוזי ההצבעה גבוהים לעומת החילונים, גם זו טענה לא מדויקת שכן הנתונים מוכיחים שאצל השמאל אחוזי ההצבעה גבוהים הרבה יותר מאצל הימין.

גנץ, אמש (צילום: תומר נויברג - פלאש 90)

אמש, בכינוס בתל אביב אמר גנץ לתומכיו כי "אם אחוזי ההצבעה יישארו כפי שהם אנחנו נפסיד" והאשים את נתניהו בהפצת שקרים. גנץ אף קרא לנתניהו להודיע מראש כי יקבל את תוצאות הבחירות.

במפלגת 'יהדות התורה' נערכים ליום הבחירות שם מטה מיוחד יפעל מול מאגר המצביעים הפוטנציאלים וידאג להוציאם לקלפי, תוך כדי שמסך ענק יעביר בזמן אמת את נתוני ההצבעה בקהילות השונות. אמש התכנסו רבבות מתומכי המפלגה לכנס ענק בירושלים בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי וגדולי האדמו"רים והרבנים.

האדמו"ר מגור ומרן הגר"ח קנייבסקי בכינוס, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אף הזהיר מפני ליברמן ולפיד והצהיר כי מדובר במלחמת תרבות.

במפלגת ש"ס משדרים גם כן קמפיין געוואלד בניסיון למנוע שאננות בקרב המצביעים, נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן השתתף אמש בכינוסי סליחות בפתח תקווה, באלעד ובבני ברק ועורר את הציבור. במפלגה הקימו מטה מיוחד שיעקוב אחר הצבעת מצביעי המפלגה וידאג להוציא את השאננים לקלפי.

דרעי, אמש (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

במפלגת 'עוצמה יהודית' ממשיכים לפעול כדי לשכנע את הציבור שהמפלגה עוברת את אחוז החסימה. היו"ר איתמר בן גביר יסייר ברחבי הארץ במהלך היום וינסה להמריץ את הפעילים.

איתמר בן גביר (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

במפלגת 'ימינה' מנסים לעצור את הסחף של מצביעיהם לכיוון הליכוד ויצאו בקמפיין כי נתניהו עלול להגיע להסדר עם הפלסטינים, תוך שהם מציגים מפה של יישובים יהודיים מובלעים בתוך יישובים פלסטינים. איילת שקד, ראש הרשימה, שבה ומזהירה מפני המתקפות של נתניהו נגד הציונות הדתית בניסיון להביא לכך שהצביור הדתי לאומי יצביע לה ולא לנתניהו.

איילת שקד, אמש (צילום: פלאש 90)

מפלגת 'ישראל ביתנו' ממשיכה בקמפיין ההסתה נגד החרדים ושבה ומבטיחה ממשלת אחדות ללא החרדים ומתריעים מפני הקמת מדינת הלכה. ליברמן ימשיך להבטיח ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן.

ליברמן (צילום: תומר נויגברג, פלאש 90)

במפלגת 'המחנה הדמוקרטי' מוטרדים מאחוז החסימה וחוששים כי 'כחול לבן' תשאב מהם מנדטים ותעמיד בסכנה את המפלגה. במפלגה ערכו עשרות אלפי שיחות טלפון בניסיון לשכנע את המצביעים לתמוך בהם ולא בבני גנץ כדי לשמור על גוש השמאל.

סתיו שפיר וניצן הורביץ (צילום: תומר נויגברג, פלאש 90)

במפלגת 'העבודה - גשר' חוששים גם כן להידרדר לאחוז החסימה ומזהירים את הבוחרים שלהם שיבחרו בין מדינה של בן גביר למדינה של בן גוריון. אורלי לוי אבקסיס שבה ומדגישה את הנושאים החברתיים כפי שהוצגו במהלך הקמפיין של המפלגה.

אורלי לוי ועמיר פרץ (צילום: תומר נויגברג, פלאש 90)

במפלגת 'הרשימה המשותפת' פועלים כדי להגביר את אחוזי ההצבעה במגזר הערבי. ח"כ איימן עודה, ראש הרשימה, אמר בכנס תומכים בסכנין כי הוא גאה בהתעוררות בציבור שלו.

איימן עודה (צילום: תומר נויגברג, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר