בחירות 2019

ומי מאיים על יאיר לפיד? ילדים קטנים חרדים

"מי מפחד מילד שקורא קריאת שמע? יאיר, תתבייש. פשוט תתבייש!": הנתונים המפתיעים על הירידה באחוז החילונים במערכת החינוך, הציוץ של לפיד - והתגובה הכועסת (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום ארכיון: פלאש 90)

כותרת שהופיעה היום (שני) ב'דה-מרקר', שימשה דלק נוסף במסע ההסתה של ח"כ יאיר לפיד, מבכירי 'כחול לבן', לקראת הבחירות שיחלו בעוד שעות מעטות.

כתב העיתון הכלכלי ליאור דטל דיווח, כי רק 41 אחוזים מתלמידי כיתה א', בשנת הלימודים הנוכחית, לומדים בחינוך חילוני.

לפי נתונים נוספים שהוצגו בידיעה, בחודש יוני האחרון סיימו יותר מ-126 אלף תלמידים בישראל את כיתה י"ב, כאשר 15 אחוזים מהם היו תלמידים בחינוך החרדי, 60% מהזרם הממלכתי והממלכתי-דתי ו-27% בחינוך הממלכתי-ערבי.

שישים האחוזים שצויינו, הם הציבורים "שמתוכם מגיעים עיקר הנכנסים בשערי צה"ל והאקדמיה" - כהגדרת 'דה-מרקר' - ומתוכם רק 46% הינם חילונים.

הדבר מתבטא גם במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שלפי ה-OECD (הארגון הבינלאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) סובלת מירידה במספר הסטודנטים - אחרי שנים של צמיחה ניכרת.

ילדים חרדים ב'מסיבת חומש'. אילוסטרציה (צילום: קובי הר צבי)

בכיר 'כחול לבן' יאיר לפיד, צייץ כאמור את הנתונים הללו, והוסיף: "מה זה אומר על העתיד של הילדים שלנו?". בתגובה, פרסמה יהדות התורה פוסט בו נכתב: "מי מפחד מילד שקורא קריאת שמע? יאיר, תתבייש. פשוט תתבייש!".

"מחר, יום שלישי, עם ישראל מנצח את ההסתה ונותן כבוד לתורה!", נחתם הפוסט, שפורסם בעמוד הפייסבוק הלא רשמי של המפלגה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר