טור דעה

"רבותי, הצילו!": ירח טוקר בטור בחירות נרגש

לא יתכן שנחשוב פעמיים, אחרי שהרבנים אומרים לנו, וכשאנחנו יודעים מה על הכף: ממשלת שמאל מסוכנת שתהרוס הכל! איך אפשר לחשוב לא לצאת לקלפי?? (טור דעה)

ירח טוקר | כיכר השבת |
ירח טוקר עם מרן שר התורה (צילום: באדיבות המצולם)

האמת? לא ישנתי הלילה. התחושה שכולם נגדך, המבט על תשדירי הבחירות וההבנה שהקמפיינים של כל המפלגות עסקו בי, במשפחתי, בנו, בילדינו, בחינוך שלנו, בלגיטימיות שלנו, בזכויות שלנו - היא לא פחות ממפחידה, ודורשת מענה. מענה אמיתי.

לא יכול להיות שבני גנץ ואיווט ליברמן יריבו מי יהיה זה שיקים ממשלה בלי חרדים, ואנחנו נשב בבית בגלל טענות כאלו או אחרות.

לא יתכן שיאיר לפיד יעיר את הרחוב החילוני וישמיץ, יפלג, יסית ויספר לכולם שאנחנו החרדים לא עובדים לא תורמים ומהווים נטל על החברה, ואנחנו... נשב בבית ולא נצביע? נשתוק?

לא יכול להיות שמרן הגאון רבי חיים קניבסקי, יוצא מהבית שלו בחודש אלול - בגילו, בחולשתו - לתל אביב, לעפולה, לרכסים, לאופקים, לירושלים ולכל מקום שצריך, ואנחנו... נשב בבית? נתחכם? לא נצביע?!

לא יכול להיות שהנושאים הכי כבדי משקל, כמו שבת, קדושת ארץ ישראל, כשרות, נישואין כהלכה, מסורת, יהדות, ישיבות, כוללים וחינוך חרדי, יעמדו על הכף ויהיו בסכנה, ואנחנו... נהיה אדישים?!

לא יתכן שגויים, ערבים, ושונאי דת יילכו להצביע, ישימו פתק בקלפי כדי לשנות את הכל פה, ואנחנו נשב בבית ונגיד "מה הם כבר עושים בכנסת"... מי מעז לקחת אחריות שתוקם פה ממשלה עם שרים אנטי חרדיים שיפגעו בנו בכל היקר לנו? אז מה אם יש לכם טענות צודקות?! אז מה?! איך אפשר?!

לא יכול להיות שבתקופה האחרונה הציבור החרדי מוצא את עצמו שוב ושוב במגננה, למרות שהוא הציבור התורם לזולת הגדול ביותר בישראל, ואנחנו נשב בבית, כי לא בא לנו לצאת לקלפי.

לא יתכן שנשים את הרבנים, התורה, הדת, המסורת ואת כל הבסיס של עולם ההשקפה והערכים שלנו בצד, ונתנקם או נהיה אדישים למציאות ולעובדה שזו מלחמה כעת. זו הדרך להשפיע, זו הדמוקרטיה, לצאת ולהצביע.

זו סכנה קיומית! עבורנו! עבור ילדינו! עבור נפשנו! עבור כל מה שחשוב לנו באמת!

לא יתכן שנחשוב פעמיים, אחרי שהרבנים אומרים לנו. לא יתכן שנחשוב פעמיים כשאנחנו יודעים מה על הכף: ממשלת שמאל מסוכנת שתהרוס הכל, את הכל! איך אפשר לחשוב לא לצאת לקלפי??

צאו מהאדישות! עזבו את תחושות הנקמה או חוסר השייכות! זה הזמן להוכיח לעצמנו האם אנחנו חלק; האם בסוף כולנו נלחמים על הערכים שלנו.

איך אפשר יהיה לעמוד ב'ימים הנוראים' המתקרבים ולהתפלל "עשה למעננו", אם אנחנו לא נעשה למענו? איך אפשר יהיה לעמוד בתפילה ביום כיפור ולומר שעשינו למען קידוש השם, כשחיללנו שם שמים כשלא הלכנו אל הקלפי או בהצבעה למפלגה חילונית?...

איך אפשר לעמוד בראש השנה, יום הדין, ולבקש ממנו, שירחם ויתן לנו, כשאנחנו לא נותנים לו! כשאנחנו לא עומדים בחזית, בגאון, בפומבי, ואומרים, 'השם הוא האלוקים, אנחנו מצביעים כי כך מורים רבותינו, כי המלחמה היא על השם ועל משיחו, על הדת, היהדות, התורה, ההלכה, ארץ ישראל, הקדושה, הטהרה, הילדים שלנו!'.

איך אפשר אחרת? איך?!

אנחנו, כולנו, נצא להצביע! כי בנפשנו! הפעם, זה בנפשנו. למעננו ממש!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר