נאום נגד הבחירות

האדמו"ר מסאטמר תקף את תעמולת 'אגודה'

האדמו"ר מסאטמר נשא דרשה חריפה נגד ההשתתפות בבחירות לכנסת, בישראל, ותקף את 'אגודת ישראל' ואת אותם שבעבר אסרו להשתתף בבחירות שינו עמדתם. האזינו (בארץ)

האדמו"ר מאטמר (צילום: SOS IMAGES ויוסי גאלדבערגער)

האדמו"ר מסאטמר נשא אתמול (שני) דרשה חריפה נגד ההשתתפות בבחירות לכנסת, בישראל, ותקף את אותם שבעבר אסרו להשתתף בבחירות אך הפעם שינו עמדתם ואמר כי התורה לא מתחלפת לפי המצב הפוליטי.

האדמו"ר אף הוסיף ותקף את 'אגודת ישראל' ואמר כי אם יש שינוי אז זה רק אצל 'אגודת ישראל' שמתנהגים היום כמו המזרחי של לפני 70 שנה.

בדבריו, אמר האדמו"ר: "כבר יצא כו"כ פעמים לדבר על ענין הציונות באריכות, מהות הציונות היא מרידה במלכות שמים, בני ציון יגילו במלכם, בני ציון שמחים במלכם, בכך שיש להם זכות שמחזיקים מעמד עם מלך מלכי המלכים, ולא לוקחים חלק בהשתתפות במרידה במלכות שמים. בני ציון יגילו. הם שמחים במלכם בכך שנשארו נאמנים למלכם, מלך מלכי המלכים הקב"ה.

"המרידה במלכות שמים חוזרת על עצמה כל פעם מחדש, כשמגיעות הבחירות לכנסת המינים, וזוהי הקמת הממשלה של מלכות המינות, שזוהי המרידה במלכות שמים. יהודים חרדים, יודעים את האמת לאמיתו, ולא לוקחים חלק בבחירות, כי בני ציון יגילו במלכם – מלך מלכי המלכים הקב"ה. ולא באלו המורדים במלכות שמים".

האדמו"ר המשיך ואמר כי "מתקיימות כעת בחירות בארץ ישראל, ויש תעמולה מאת מפלגת 'אגודת ישראל' להשתתף בבחירות. כל מיני סוגי התעמולה שיש בנמצא, כל מיני שקרים וכזבים. עד כדי כך, שמפורסם ברחובות קריה, שאפילו גדו"י שאסרו בעבר את הבחירות, כעת, לדעתם חייבים להצביע, כך מתנהלת התעמולה האגודאית השקרית.

"כולנו יודעים, כי 'זאת התורה לא תהא מוחלפת', פוליטיקה מתחלפת ומשתנית, אבל התורה הקדושה לא מתחלפת. מה שאסרו להצביע בבחירות, מיוסד על התוה"ק. כמבואר באר היטב ע"י מרן דו"ז הגה"ק זי"ע בספר הקדוש 'ויואל משה'. זאת התורה לא תהא מוחלפת, התורה לא מתחלפת ואסור להחליפו ולא יכולים להחליפו. התורה שרירה וקיימת לעולמי עד ולנצח נצחים.

"חלילה, ח"ו לומר, שאלו שאסרו בעבר, היו אומרים כיום שצריכים, חלילה, להשתתף בבחירותיהם האסורות. ההפך הגמור הוא הנכון. אדרבה, אפילו אלו שאמרו בעבר שצריכים או שחייבים להצביע, היו אומרים היום שאסור, כי האגודה היום נעשו שותפים למזרחי של פעם. יש היום איחוד של אגודה ומזרחי, ואפילו אלו שהורו פעם שיצביעו לאגודה, הרי הורו שלמזרחי אסור להצביע. ובהיות שהאגודה התחברה היום עם המזרחי, הם היו אומרים היום שאסור להצביע בבחירות. אדרבה, אפילו אלו שהורו פעם להיתר, היום היו אוסרים".

הרבי מסאטמר המשיך ואמר כי "שמעתי אתמול, שנמצא אחד שבבחירות הקודמות חתם לאיסור, והפעם לא רצה לחתום לאיסור. בטענה שהמצב הפוליטי השתנה. זוהי אכן דרכה של פוליטיקה, התוה"ק לא מתחלפת, הפוליטיקה יכולה להתחלף ולהשתנות, אבל תורתינו הק' לא.

"מקובל אצלנו וכולנו יודעים, שאסור להצביע בבחירות, כי תורתינו הק' אומרת שאסור, וזה לא תהא מוחלפת, זה לא יכול להתחלף ולא תתחלף, אבל אם ההוראה מיוסדת על טעמים אחרים, טעמים פוליטיים, אז כשהפוליטיקה מתחלפת, מתחלפים הטעמים. אצלנו יודעים, שזאת התורה לא תהא מוחלפת.

"ומכאן קול קורא לאחב"י תושבי ארה"ק, בני ציון יגילו במלכם, שמחים במלכות שמים, ומכריזים: אנו נשארים נאמנים למלכותו של מלך מלכי המלכים הקב"ה. ולא באלו המורדים במלכות שמים, אלו שנאמנים להקב"ה ותורתו הק', ומכריזים נאמנותם להקב"ה. אלו לא ישתתפו בבחירות לכנסת המינים. יעזור הקב"ה וילמדו תועים בינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר