כל הדיווחים

שיפור קל במצבו של גוש הימין - לעומת השמאל

הטלטלה הפוליטית שיצרו הבחירות, רק בתחילתה, כאשר נראה שהימין הולך לאבד את השלטון לטובת השמאל: ממשלה חילונית - עם לפיד ואיווט ליברמן • כל הדיווחים (חדשות, בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באלול תשע"ט | 17.09.19
מירי רגב במטה הליכוד, הערב (צילום: Gili Yaari /Flash90)

05:25 - נתונים לא רשמיים: לאחר ספירת 80% מהקולות, עולה כי חל שיפור קל במצבו של גוש הימין, כאשר הוא עולה ומגיע ל-56 מנדטים, לעומת 55 לשמאל-ערבים. והחלוקה למפלגות - הליכוד 32, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 12, שס" 9, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, עבודה 6 ומרצ 5.

04:45 - אחרי ספירה של 18.45% מכלל המצביעים בבחירות שהסתיימו הלילה (1,173,129 קולות), עולה כי הליכוד זכה ל-29.19%, כחול לבן ל-24.38, ש"ס עם 8.98%, ליברמן קיבל 8.22% ויהדות התורה במקום החמישי - 7.59% מכל הקולות.

03:58 - וועדת הבחירות מעדכנת, כי עד עתה נספרו 652,119 קולות שהם 10.26% מתוצאות האמת, ולפיהם הליכוד עם 30.5%, כחול לבן 23.6% וש"ס במקום השלישי עם 9.14%.

03:53 - מחר, בשעה 16:00, יכנס ראש הממשלה נתניהו את כל ראשי סיעות גוש הימין, ושעתיים לאחר מכן, ב-18:00, את סיעת הליכוד.

03:20 - נתניהו, בנאומו במטה הליכוד: "בעת הזאת ישראל זקוקה לממשלה חזקה, ציונית ורחבה".

02:30 - יו"ר כחול לבן הגיע למטה מפלגתו, התקבל בקריאות "ראש הממשלה הבא" ואמר: "נמתין לתוצאות האמת. אבל כמו שזה נראה עמדנו במשימה בדרך שלנו".

02:21 - ח"כ יאיר לפיד אמר בכינוס של כחול לבן: "אנחנו לפני תהליך ארוך ומורכב שיתנהל בדלתיים סגורות, ואני מבקש להיות סבלניים".

02:15 - בכיר 'כחול לבן' גבי אשכנזי נאם בכנס הפעילים של מפלגתו ואמר: "אנחנו למודי ניסיון; נמתין לתוצאות האמת".

00:55 - מדגם ערוץ 13 עדכן את עצמו, ולפי הנתונים החדשים, מזנק גוש השמאל ל-59 מנדטים: 'המשותפת' עולה ל-15, הליכוד יורד ל-30.

00:34 - יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בנאום הניצחון לפעילי המפלגה: "זכינו להישג אדיר. עשינו קידוש השם אדיר ולא נוותר על עקרונותינו. אנו לא נגד ממשלת אחדות, אך זה לא יוכל לכלול את לפיד".

00:09 - בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', בתגובה ראשונה לאחר הבחירות: "הממשלה הטובה ביותר - ממשלה חילונית ליברלית, עם הליכוד וישראל ביתנו".

00:02 - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דוחה את השמועות על מרד אפשרי בליכוד, להדחת נתניהו, בו נכרך שמו, ואמר: "הליכוד היא מפלגה מאוחדת, כך תמשיך להיות ובראשה עומד היושב ראש הנבחר, ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שאמרתי לא אחת, אני מציע לראשי המפלגות לא לנסות לקבוע לליכוד מי יעמוד בראשה - כל ניסיון כזה לא יצלח. האחדות היא סוד עוצמתה של הליכוד לאורך השנים, והיא תמשיך כך בכל מצב".

00:00 - 'כחול לבן' מודיעה, כי לקראת ניהול המו"מ הקואליציוני, החליט היו"ר בני גנץ על הקמת צוות משא ומתן, בראשו יעמוד ד"ר יורם טורבוביץ, ולצידו שלום שלמה, הוד בצר, הלל קוברינסקי וישראל בכר. "הצוות החל כבר את עבודתו", נמסר.

23:57 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי סיפר בנאומו בפני פעילי מפלגתו: חכם שלום הגיב להישג שלנו ואמר "אני מקווה שעשירי יהיה קודש".

23:46 - ליברמן נאם בפני פעילי 'ישראל ביתנו' ואמר: "כל מה שאמרנו לפני הבחירות אנחנו אומרים גם אחרי: יש אופציה אחת - ממשלה לאומית ליברלית עם ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן".

23:45 - אחוז ההצבעה, עד לשעה 22:00, עם סגירת הקלפיות, 69.4 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה הצביעו בבחירות. מדובר בעליה קלה, 1.5%, יחסית לבחירות הקודמות. יודגש, כי לא מדובר בתוצאה סופית, ושיעור ההצבעה צפוי לעלות, לאחר סיכום סופי של תוצאות האמת.

23:42 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נמצא כעת בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, ומודה לו - רגעים לפני כניסתו לאולם בו יחגוג עם פעיליו את ניצחון המפלגה (8-9 מנדטים).

דרעי, בביתו של נשיא ה'מועצת', הערב (דוברות)

23:40 - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מי שעל פי תוצאות המדגמים יצא מהבחירות האלו כמנצח הגדול (8-10 מנדטים) הגיע בדקות האחרונות למטה הראשי של מפלגתו.

23:34 - השר זאב אלקין (הליכוד): "מציע לשמאל לא לצהול; אין יכולת להקים ממשלה בלי הליכוד".

23:30 - שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי', הרב רפי פרץ: "הייתה מערכת בחירות קשה ומורכבת, עשינו ויתורים והחלטות קשות כדי ללכת יחד, וגם ציפינו ליותר. שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו הערב, ואנחנו מתואמים לגמרי להמשך הדרך. ממליץ להמתין לתוצאות האמת".

23:20 - יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "תם עידן נתניהו. חזרנו להיות הכוח השלישי בגודלו בכנסת. בקולות שלנו מנענו מנתניהו להקים ממשלה, זה משהו היסטורי".

23:14 - ‏ח"כ עודד פורר, מספר 2 ב'ישראל ביתנו' של ליברמן: "נמליץ על מי שיקים ממשלת אחדות לאומית - בלי חרדים!".

23:10 - יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ נשא נאום מול פעיליו, בו אמר: "אני מודה לסתיו שפיר ולאהוד ברק; ההליכה שלנו יחד במסגרת אחת הייתה דבר נכון".

23:05 - יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר בתגובה ראשונה למגמה הברורה כי מפלגתו לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה: "אני מאוכזב. נתניהו נלחם בנו. הוא, בנט ושקד, הם האשמים בבזבוז עשרות אלפי קולות".

23:00 - ח"כ גפני אמר לנתניהו כי כפי שהתחייבו כל העת, יהדות התורה תמליץ עליו בפני נשיא המדינה להרכבת הממשלה.

יו"ר 'ימינה' שקד, מתייחס לפיצול המפלגה (צילום: ערוץ הכנסת)

22:59 - שתי המפלגות המרכיבות את 'ימינה', איחוד הימין בראשות פרץ והימין החדש בראשות שקד, יפעלו בכנסת הבאה כשתי סיעות נפרדות.

מיד לאחר סגירת הקלפיות, ובמקביל לפרסום המדגמים, יצר ראש הממשלה בנימין נתניהו קשר טלפוני עם ראשי המפלגות החרדיות.

בשיחתו עמם, דאג נתניהו לומר כי ימשיך בשיתוף הפעולה אותו קיימו לאורך השנים האחרונות, על רקע האפשרות הריאלית כי גוש הימין-חרדים לא הצליח להשיג רוב של 61 מנדטים.

כמו כן, הפתיע נתניהו כשפנה גם לראשי 'ימינה' איילת שקד ונפתלי בנט, יריביו הוותיקים, וסיכם איתם על שיתוף פעולה עתידי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, האיש שמוצא פיו יכריע את עתידה והרכבה של הממשלה הבאה, פרסם הודעה בה נאמר כי הוא יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות.

את הסבב הזה הוא יקיים, הודיע הנשיא, רק לאחר "שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר, זאת לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות" בתוך שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר