ראש הממשלה הבא?

בני גנץ מגלה: "כבר דיברתי עם פרץ והורביץ"

יו"ר כחול לבן, שלפי כל המדגמים זכה להישג יוצא דופן, נשא נאום בו נזהר מלהכריז על ניצחון, התקבל בתשואות על ידי חבריו ואמר: "אנו פועלים להקמת ממשלת אחדות רחבה". צפו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גנץ בנאומו, הלילה (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ התחיל הלילה להרכיב ממשלה, בהתבסס על תוצאות המדגמים, אך הבהיר שוב ושוב כי ימתין לפרסום תוצאות האמת - כהפקת לקחים מהסבב הקודם, אז חגג ניצחון וכעבור שעות התברר כי הפסיד.

על פי דיווח 'חדשות 13', לאחר התמהמהות ארוכה, פנה הלילה גנץ ליו"ר 'הרשימה המשותפת' ח"כ איימן עודה וקבע עמו פגישה, כחלק מהמגעים הראשוניים לאפשרות הקמת ממשלה בראשותו.

בנאום שנשא בפני פעיליו, במטה המפלגה, פתח גנץ ואמר: "כמו שזה נראה עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב - עמדנו בה בדרך שלנו. כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי הישראלי".

לדבריו, "לפי התוצאות שבידינו כרגע, נראה שבפעם השנייה אזרחיות ואזרחי ישראל נתנו בנו אמון. למעלה ממיליון אזרחים, שהחליטו לומר: לא להסתה ולפילוג, וכן לאחדות. לא לשחיתות, וכן לניקיון כפיים. לא לניסיונות לרסק את הדמוקרטיה הישראלית, וכן לממלכתיות ושמירה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

"הבטחנו לאורך כל הקמפיין, ואני מתחייב ביתר שאת שמבחינתי, הערב, ולא משנה איך הוא ימשיך, מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית".

גנץ עדכן: "המגעים הפוליטיים החלו. שוחחתי הלילה עם עמיתיי, עמיר פרץ וניצן הורביץ, וקבענו להיפגש בימים הקרובים".

"אני מתכוון לשוחח בימים הקרובים גם עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים. אני מתכוון לדבר עם כולם. החל מהלילה אנו פועלים להקמת ממשלת אחדות רחבה - שתבטא את רצון רוב העם והחברה".

בני גנץ המשיך, "אני קורא מכאן גם ליריביי הפוליטיים מכל המחנות, הניחו בצד את המחלוקות ובואו נפעל יחדיו למען חברה ישראלית טובה, צודקת ושוויונית לכל אזרחיה".

"אנחנו נמתין לתוצאות האמת נראה באמת מה אמר הבוחר ונלך לאורו אבל בכל זאת אני רוצה לשתף אתכם שאתמול בלילה הייתי בכותל, וביקשתי שוב: "הבא שלום עלינו, ועשה שלום בתוכנו". אפעל בכל כוחי כדי לממש את השליחות הזאת".

לפני גנץ דיבר עמיתו להנהגה יאיר לפיד, שאמר: "אזרחי ישראל הוכיחו היום שהם יותר טובים מהפוליטיקאים שלהם, יותר טובים מהפוליטיקה. הם הוציאו את הקיצונים מהפוליטיקה, הוציאו את השנאה והפחד, את ההסתה והשסע. היום הערכים הישראלים חזרו להיות במרכז הבמה של הפוליטיקה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר