אין ממשלת אחדות

נתניהו: או ממשלה בראשותי או עם הערבים

ראש הממשלה הציב 2 אופציות להקמת ממשלה: או ממשלת ימין בראשותו, או ממשלת שמאל הנשענת על המפלגות הערביות, דבר שלדבריו, יהיה מסוכן לביטחון ישראל (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: ללא קרדיט)

מפלגת הליכוד מתכנסת לישיבת סיעה מיוחדת, בתחילתה נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה קצרה, במסגרתה הודיע כי יש רק שתי אופציות להקמת ממשלה, ובכך בעצם חסם את האפשרות להקמת ממשלת אחדות.

נתניהו עדכן כי חזר ממפש עם ראשי מפלגות הימין, אשר קיבלו החלטה פה אחד ללכת יחד למשא ומתן להקמת ממשלת ימין, בראשותו.

ביבי הוסיף כי הקימו צוות משותף לכל המפלגות הימין והמפלגות החרדיות, בראשה יחד השר יריב לוין יחד עם נציגי המפלגות השונות.

"יש שתי אפשרויות. או ממשלת ימין בראשותי, או ממשלת שמאל שנשענת על הערבים". נתניהו התריע כי במצב הביטחוני כיום, אסור לאפשר ממשלה העומדת רק בזכות הערבים.

לדבריו, "בעת הזאת יותר מאי פעם, בייחוד מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים העצומים שעומדים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות האנטי-ציוניות".

"נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזאת. זו המחויבות שלנו לביטחון מדינת ישראל, זו המחויבות שלנו לבוחרינו".

בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו השתתף השר יריב לוין וראשי הסיעות: יעקב ליצמן, משה גפני, נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'.

המשתתפים התחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה, והוחלט להקים צוות מו"מ משותף לכל סיעות בלוק הימין.

בימין מקווים כי עצם ההצהרה על בלוק טכני מעין זה, תאלץ את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.

בשלב הבא, כך הם מקווים, יצליח נתניהו לפצל את כחול לבן או להכניס את העבודה - גשר לתוך הקואליציה, ולהקים ממשלה בראשותו.

השר יריב לוין, שמונה לראש צוות המו"מ אמר בישיבת הליכוד: "מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו".

"ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר