בעקבות תוצאות הבחירות

נתניהו: בני, בוא לממשלת אחדות; 'כחול לבן': "גנץ בראש"

ראש הממשלה נתניהו קרא ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, להיפגש עמו עוד היום ולהקים ממשלת אחדות רחבה, לאחר ש"העם לא הכריע בין הגושים". ב'כחול לבן' הגיבו שגנץ צריך לעמוד בראש (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באלול תשע"ט | 19.09.19
נתניהו וגנץ, הבוקר עם הנשיא ריבלין (צילום: עמוס גרשום, לע"מ)

הצהרה מפתיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יממה אחרי שהודיע כי יש רק אופציה של ממשלת ימין בראשותו או ממשלת שמאל בתמיכת הערבים, היום (חמישי), הוא קורא לממשלת אחדות.

"במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין", פתח נתניהו. "אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים".

הקריאה של נתניהו (דוברות)

לדברי נתניהו, "לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם".

ראש הממשלה המשיך: "אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן".

בקריאה לבני גנץ אמר: "עכשיו אני קורא לך, ח"כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".

"לכן אני קורא לך - בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום".

בכירים ב'כחול לבן' טענו בתגובה כי "כחול לבן היא המפלגה הגדולה, ובני גנץ צריך להרכיב ממשלת אחדות רחבה ולעמוד בראשה".

לטענתם, מדובר בתרגיל פוליטי של נתניהו: "הוא החליט ללכת לבחירות שלישיות ומנסה לגלגל את האשמה אלינו. אם יזוז הצידה, תהיה ממשלת אחדות בתוך יום".

את הדברים אמר בסרטון שהופץ בשעה שהוא נפגש שוב עם ראשי סיעות הימין והמפלגות החרדיות. בפגישה משתתפים השרים אלקין ויריב מטעם הליכוד, הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ, איילת שקד, ליצמן ואריאל אטיאס כנציג ש"ס.

יצוין כי מדובר בפגישה שניה של גוש הימין בה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא משתתף, בניגוד למנהיגי המפלגות האחרות. בש"ס הסבירו כי דרעי נועד עם נתניהו אמש בארבע עיניים וסיכם עמו כי השר לשעבר אריאל אטיאס ישמש כיו"ר צוות המו"מ של ש"ס וישתתף בכל הישיבות של גוש הימין.

במהלך הפגישה, חתמו ראשי מפלגות הימין על מסמך: מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו, ננהל מו"מ קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות.

במקביל להפצת הסרטון, פנתה לשכת ראש הממשלה ללשכתו של בני גנץ, לתיאום פגישה בארבע עיניים ביניהם - עוד היום.

נפתלי בנט הצטרף לקריאה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יש להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו שאליה מוזמן כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. אף אחד לא פוסל אף אחד".

"לא פוסלים את החרדים, את לפיד ובטח לא את נתניהו. העם הכריע אחדות; העם רוצה ממשלה שתקום ותחזור לנהל את הכלכלה, החינוך והביטחון. כולם יצטרכו להתפשר".

לדברי בנט, "בני גנץ צריך להיענות מיד לקריאת ראש הממשלה נתניהו להיפגש, ולהפסיק עם החרם המטופש הזה. יש מדינה לנהל".

יצוין כי במפלגות החרדיות לא פוסלים ממשלת אחדות, אך הציבו תנאי פומבי שכרגע נראה קשה להשגה: ללא השתתפותו של יאיר לפיד בממשלה.

בכנס הניצחון של יהדות התורה לאחר פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות, אמר סגן השר יעקב ליצמן: "אנו לא נגד ממשלת אחדות, אך זה לא יוכל לכלול את לפיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר