פסק הגר"ח

ההורים מפריעים? מותר לסגור שידוך - לבד

הורים שמעכבים - בצדק או שלא - כל שידוך של בנם המבוגר, האם הוא יכול לסגור שידוך לבד? ומה תעשה בחורה שאביה מבקש ממנה להמתין ולא לסגור כרגע שידוך? (חרדים, מעניין)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן)

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי סבור כי יש למצוא שידוך ולהתחתן - מוקדם ככל האפשר, ודעתו זו ידועה ברבים. בימים האחרונים הונחו בפניו מספר שאלות בעניין על-ידי בחורה חרדית ובחור סמינר, העומדים בתקופת השידוכים.

הבחורה סיפרה שהיא רוצה להינשא ומחפשת את זיווגה, אלא שאביה מבקש ממנה שתמתין עוד תקופה לא קצרה. הסיבה היא, שהוא עבר אירוע רפואי וזקוק בחודשים הקרובים לעזרה והיא יכולה לסייע לו להחלמתו המהירה.

הנערה שלחה לשאול את הגר"ח שעכשיו יש לפניה הצעה מעולה של בחור ירא שמיים ובן תורה והיא מתחבטת כיצד ראוי לנהוג, האם כדאי לקיים מצוות כיבוד אב ולא לסגור שום שידוך או שמצווה עליה להינשא ואינה צריכה להמתין כלל.

תשובת מרן שר התרוה הייתה כי היא יכולה לסגור שידוך ובוודאי אביה כבר ימצא דרך לסייע ברפואתו.

השאלה השנייה עסקה בבחור מבוגר שמסיבות שונות הוריו פוסלים כל הצעה שמגיעה עבורו, יתכן שהם צודקים ויתכן שלא אבל המציאות היא ששום הצעה אינה מתקדמת, והבחור לא נשאר צעיר ורוצה כבר לבוא בברית הנישואין.

לדברי הבחור, כפי שהובא בפני מרן הגר"ח, יש לו אפשרות לסגור לבד שידוך שנראה לו מתאים אך שלא על דעת הוריו. הוא מבקש לדעת מה דעת תורה, לעשות את זה או לא לעשות?

הגר"ח פסק לבחור, כפי שמופיע בעלון 'דברי שי"ח', כי מן היושר להתייעץ ולא לעשות שום דבר בלי ההורים - אבל אם במקרה הזה נראה שהם יפריעו, אינו חייב לשאול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר