"כמו פרס ושמיר"

נתניהו וגנץ יכהנו ברוטציה? הנשיא ריבלין מברך על היוזמה

לחיצה ידיים ראשונה בין יו"ר הליכוד ליו"ר כחול לבן נרשמה בטקס האזכרה לשמעון פרס • ריבלין שיבח את נתניהו על יוזמת האחדות: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

טקס האזכרה לנשיא המנוח שמעון פרס, נערך היום (חמישי) בהר הרצל שבירושלים. במסגרתו, נרשמה לחיצת יד בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין התייחס בנאומו לתוצאות הבחירות, ולקריאתו המפתיעה של ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלת אחדות עם גנץ.

לדבריו, "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל".

"המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול, ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפתחנו".

ריבלין הוסיף, "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות ממשלה רחבה ויציבה. ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך הבוקר לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות".

קריאת נתניהו לאחדות (צילום: דוברות)

"אזרחי ישראל אמרו את דברם. הם יצאו להצביע. כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן. אני מבחינתי אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת".

עם זאת הבהיר הנשיא, "אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת, שמעון צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה – כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים".

"גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים".

נתניהו פנה לגנץ: "אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר