אי במטבח זה טרנדי; האם הוא מומלץ? מומחה עונה

בנוסף להיותו מקום נהדר להתאספות ילדים ולהכנת שיעורי בית, השטח הנוסף בדמות אי במרכז המטבח יכול להכיל ארונות ומגירות, לשאת שקעים חשמליים ולהסתיר מקרר קטן - וזה לא הכל (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

טרנדים לעיצוב המטבח באים והולכים, אך המטבח האידאלי של ימינו כולל מראה מאד ספציפי, בין אם הוא בסגנון כפרי ובין אם הוא בסגנון מודרני: פריטי נירוסטה, משטחי שיש וכמובן, אי מטבח שנדמה כי פשוט לא נס ליחו. או שכן?

על פי מחקר של מגמות המטבח האמריקניות, שערך אתר "האוז", לשנת 2017, איי מטבח הם אחד המאפיינים המבוקשים ביותר בכל פינת קולינריה. המחקר אף מצא כי בני דור המילניום עשויים להתקין איי מטבח בחללים שלהם, אם עדיין אין להם כאלה.

"אנו רואים אלפי שיפוצים למטבח ואי נמצא לרוב ברשימת ה'חובה'", אומרת ז'אן בראונהיל, מייסדת ומנכ"לית "סוויטן", פלטפורמה שמתאימה לבעלי בתים קבלנים כלליים. "משפחה אחת הורידה את הקיר המפריד בין הסלון למטבח והוסיפה אי גדול ומעוגל", היא אומרת. "זוג אחר חלם לעצב מחדש את המטבח שלו משנות הארבעים עם אי חדש".

אז איי המטבח נמצאים בכל מקום, אבל מדוע? האם הם באמת כל כך טובים?

אמנם הם נעימים ללא ספק מבחינה אסתטית (במיוחד בשילוב נכון עם צבעי ארונות המטבח), אבל בראונהיל אומרת כי הרבגוניות של אי המטבח שמרה על חזיתו ומרכזו. "אי המטבח הוא סוס עבודה שמספק שטח דלפק נוסף ואחסון נסתר", היא אומרת. "אי יכול לשמש כמעין מיני מטבח עצמאי".

כל מי שמבלה את ימי ראשון בהכנת מנות לכל השבוע, יעריך את שטח הדלפק הנוסף. בנוסף, בזכות מיקומם במרכז המטבח, איים מציעים נוחות בדמות פריסתם בצורות שונות, מבלי להתאימם לקירות וכו'. "משטח העבודה הנוסף מקל על ההסתובבות במטבח", אומרת בראונהיל. "בדרך כלל זה לא יותר משני צעדים משום נקודה בחדר".

בנוסף להיותו מקום נהדר עבור ילדים להתאספות ולהכנת שיעורי בית, השטח הנוסף יכול להועיל אם אתם מנסים לצייד את המטבח שלכם בגאדג'טים העדכניים והגדולים ביותר. "הוא יכול להכיל ארונות ומגירות, לסייע בתפיסת מכשירים קטנים בגובה העיניים, לשאת שקעים חשמליים ולהסתיר מקרר קטן", אומרת בראונהיל.

איי המטבח היו פופולריים כבר שנים, אך יש כמה דרכים שתוכלו לעזור לאי המטבח שלכם להרגיש פחות 2009 ויותר 2019. בראונהיל אומרת שהיא מבחינה בסגנונות עם מקומות ישיבה מסביב ופיסות רהיטים ישנים שהוסבו לאיים (חסכון בכסף - צ'ק, שמירה על כדור הארץ - צ'ק).

בין אם אתם מחפשים להחדיר את הטרנדים האחרונים למטבח שלכם או פשוט רוצים להפיק את המרב מהמרחב שלכם, דבר אחד בטוח: אי מטבח נהדר לא יצא מאופנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר