טור אישי

תמיד החרדים אשמים // עו"ד יצחק שינפלד

התוכנית של ליברמן ברורה; קואליציית גנץ-נתניהו מועדת לקריסה בטווח הקצר. לחילופין, אי הקמת קואליציה ובחירות מועד ג׳, מורידות את גנץ ומשאירות רק את איווט ליברמן (דעה)

יצחק שינפלד, עו"ד | כיכר השבת |
ליברמן וגנץ (צילום: פלאש 90)

החרדים שוב אשמים. לו היו 'מסכימים' ומסכמים עם איווט ליברמן בזמנו, לפני 5 חודשים, ניתן היה לשייט בבטחה לממשלת ימין הומוגנית ובטוחה בראשות נתניהו, כשהחרדים ליבת הקואליציה. זהו שלא, בשום רגע האופציה לא הייתה על השולחן. האופורטוניסט הגדול של הפוליטיקה הישראלית השתמש בחרדים במערכת הבחירות בירושלים, למען מועמדו משה ליאון, ו... 'השתמש וזרוק'. קיבל את מבוקשו וסימן את החרדים השוטים, כפלטפורמה שבאמצעותה ניתן לטפס ולהגיע למטרה הסופית. ראשות ממשלת ישראל.

שלא יהיו אי הבנות. "ליברמן חושב רק ליברמן" הכל מותאם ומכוונן למטרה העליונה, ׳איווט-ליברמן׳. בעבר ליברמן האמין שהחרדים ישרתו אותו בדרך למטרה הקדושה. ׳הרוסיות׳ שלו, המבטא הכבד, המראה הבריוני והעבר האלים (שומר-ברים) לצנינים בעיני 'יפי-הנפש' מהמרכז שמאל, בסיסו הטבעי. האלטרנטיבה, ליברמן יותר ימין מימין. הוא התכונן להשתלט מבפנים על הימין-ליכוד, והשמים הם הגבול. האפשרות היחידה קואליציית ימין-חרדים בראשותו. בנימין נתניהו שלא רוצה ללכת הביתה, התפתחות השנאה האישית ומערכת היחסים השוטפים עם נתניהו, הרחיקו את איווט-ליברמן מחלומו על הנהגת הימין בעידן שאחרי. השיא, 5 מנדטים בלבד בכנסת הקודמת. ליברמן התחיל לחשב את הסוף הפוליטי.
הציבור בישראל מחולק לגושים אידיאולוגים מזוהים וצבועים. המנדטים היחידים שניתנים להעברה מגוש לגוש ולשבור שיוויון, הינם 'קולות השנאה'. בציבוריות הישראלית ישנם כ-200 עד 300 אלף מצביעים, שקולם יכול לעבור מימין למרכז, באם הם ממורכזי מטרה. חרדים אאוט! גם במחיר שלטון עם השמאל ואפילו עם הערבים. מאות אלפי קולות של שנאה-טהורה. קולות אלו הינם הפלטפורמה שעליה ליברמן-החדש רוצה להגיע להנהגה.
ליברמן העכשווי פוסל מראש והחלטית את החרדים והימין לישיבה משותפת. הוא הטיל ווטו על קואליציית אחדות רחבה, שבה המפלגות הגדולות מביאות את מפלגות הלווין איתם. ממשלה של הסכמה-לאומית שבה כולם יצטרכו לוותר ולבלוע צפרדעים, אך תשקוט הארץ. כי זה טוב לליברמן, טובת העם והמדינה לא מהווים בדל של סיבה ושיקול.
התכנית של איווט-ליברמן ברורה. קואליציית גנץ-נתניהו עם ו-או בלי, מפלגות הלווין מועדת לקריסה והתפרקות בטווח הקצר. לחילופין, אי יכולת הקמת קואליציה ובחירות מועד ג׳, מפרקות את כחול-לבן, מורידות את בני גנץ מהמפה ומבליטות את האיש שיכול להביא את השינוי. איווט ליברמן. ליברמן חולם להנהיג את המחנה הלבן. מחנה "רק-לא-ביבי". בכדי לנצח ולהגיע למטרה, המחנה הלבן יבלע גם את ליברמן כמנהיג.
החרדים הינם 'פיון' במערכה הגלובלית שאיווט ליברמן מנהל בכדי להשתלט על מרכז המפה ולהגיע לשלטון. ממש לא חשוב, ׳על׳ ובאם החרדים יוותרו על תג או סעיף בחוק הגיוס. האישיו זה לא החרדים. האישיו זה ליברמן, באם זה ישרת לו את האג׳נדה, איווט ליברמן יחזור לשים שטריימל. כל אלו שמכים על חזה האחר, למה החרדים לא התפשרו? איזה טעות עשו אז ולמה? טועים טעות חמורה והיסטרית. טלו קורה, החרדים כלי משחק בידי אדם מתוחכם ומסוכן. איש הפכפך ומסוכן החושב רק תועלת וכדאיות. בטעות איווט ליברמן הוכתר כממליך המלכים של הפוליטיקה הישראלית. כולם שכחו כי אותו ליברמן, הוא זה שגרר מדינה שלמה לבחירות שעולות מיליארדים רק בגלל גחמה אישית ורצון לנקום בנתניהו. ליברמן חושב רק ליברמן וטועה מי שחושב אחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר