מאפייה ודרישות תשלום

התנכלות לחסידי ברסלב: ביהכנ"ס יושלם לפני ראש השנה?

למרות שהליך בניית בית הכנסת בעיר אומן שבאוקראינה היה לפי החוק, הרשויות מתנכלות ומסרבות לאפשר להם הכנסת ריהוט, לפני תשלום דמי 'פרוטקשן' • האיומים - גם על בעל המפעל (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית הכנסת באומן (צילום: באדיבות המצלם)

דאגה באומן: לקראת ראש השנה, השקיעו בקהילת הרב אברהם יצחק מרמלשטיין מברסלב, כספים רבים בבניית בית כנסת חדש, בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב.

הבניין, ברח' סחידנא באומן, הוקם ושופץ על פי הוראות החוק המקומי, ובהתאם לכל האישורים הנדרשים מהרשויות, ואמור לשמש את בני הקהילה כבר בראש השנה הבעל"ט.

אך הרשויות החליטו להערים קשיים. לטענת המנהלים במקום, לא מאשרים להם להכניס ספסלים אל תוך היכל בית המדרש - וזאת כשאנו נמצאים שבוע בלבד לפני שהשנה החדשה פורשת את כנפיה.

לדבריהם, נשלחו אליהם אנשים המזוהים עם המאפיה המקומית, אנשי העולם התחתון, שדרשו מהם בתמורה לאישורים סכומי כסף גבוהים, כ'פרוטקשן'.

על פי הטענות של האחראים בשיחה עם 'כיכר השבת', אותם גורמים הדורשים את הכסף נשלחו על ידי העירייה המקומית, המבקשת לסחוט אותם בתמורה לאישור.

אם לא די בכך, מתברר כי אותם אנשי עולם תחתון אף פנו אל בעלי המפעל בדרישה כי יפסיק את ייצור הריהוט עבור בית הכנסת - עד שאלו לא יסדירו את עניין התשלום.

ראש לשכת המסחר האורתודוקסי, מר דובי הניג, אליו פנו מנהלי המקום, התערב ופנה אל גורמי ממשל בעיר הבירה קייב, בניסיון לאפשר את הכנת בית הכנסת לאלפי המתפללים הצפויים להגיע למקום בראש השנה.

בקהילה של הרב מרמלשטיין מקווים כי המאמצים יצליחו, ויהיה להם מקום להתפלל ביישוב הדעת בימי ראש השנה, בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב, בעיר אומן שבאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר