ימנע סיבוב שלישי?

הנשיא לנציגי המפלגות: תחזירו את המנדט?

נציגי מפלגת כחול לבן המליצו ראשונים על יו"ר מפלגתם, ואחריהם הגיעו 'הליכוד' שהמליצו על העומד בראש רשימתם. הנשיא ריבלין בירר אם יחזירו את המנדט במידה וייכשלו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הראשונים להגיע היום (ראשון) אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, היו נציגי המפלגה הגדולה ביותר, חברי רשימת 'כחול לבן'. כצפוי, הם המליצו על יו"ר מפלגתם, ח"כ בני גנץ.

הנשיא אמר להם, "נדמה לי שרצון העם הוא ממשלה שתהיה יציבה. השכלתי להבין עם השנים שלא כל כך מטריד את העם מי ינהל את המערכת. הוא רוצה שהמערכת קודם כל תיצור ממשלה יציבה. ממשלה יציבה לא יכולה להיות בלי שתי המפלגות הראשונות".

ריבלין שאל: "אפשר להקים ממשלה רק אם נביא אתכם ואת המפלגה השנייה בגודלה, הליכוד. האם זו אפשרות מבחינתכם?" - ח"כ בוגי יעלון השיב: "זאת שאלה חדשה לנוכח מה שקרה בבחירות האחרונות אבל ברור לחלוטין שננהג באופן ממלכתי".

במענה לשאלת הנשיא הבהיר כי "אם חס וחלילה לא נצליח להרכיב את הממשלה הבאה, מובן לנו שנחזיר את המנדט אליך שתחליט על מי להטיל את האחריות".

אחריהם נכנסו נציגי הליכוד, שמצידם המליצו על מועמדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם אותם שאל הנשיא האם יחזירו את המנדט במידה ועליהם יטילו את מלאכת הרכבת הממשלה והם לא יצליחו. השר יריב לוין השיב בחיוב.

"אנחנו שותפים לחלוטין לאמירה שצריך לעשות כל מאמץ להמנע מבחירות שלישיות. אנחנו סבורים שנכון ללכת לממשלה שמצד אחד תאפשר לנו להיות עם כל השותפים שהצגנו קודם, אבל אם זה לא מספיק - להגיע לממשלת אחדות רחבה, שגם כחול לבן יכולה להביא איתה את מי שתמצא מהגוש או מהשותפים שלה".

לדברי לוין, "כדי להתניע את המהלך הזה נדרשת פגישה בין ראש הממשלה לבין ח"כ בני גנץ. אנחנו מתקשים להבין מדוע הצעה זו לא נענתה עד היום. זה לא מצב הגיוני שחלק ממי שיהיו בהנהגת המדינה, אינם מוכנים לשבת עם ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר