לפני יום הדין

האברך פשט על הבתים; ולא תאמינו מה הוא מצא בתוך המזוזה

אברכים ממודיעין עילית ירדו לצפון ולדרום הארץ, וביקשו מאנשים חילוניים לבדוק את המזוזות בפתח ביתם וגילו דברים הזויים במיוחד בתוך בתי המזוזות ה"כשרות" (חדשות חרדים)

המזוזות הפסולות (צילום: באדיבות המצלם)

הרב יאיר אוחנה ממודיעין עילית, יחד עם חבריו מ"איילת השחר" - במסגרת יום המזוזה הארצי. החליטו לערוך מבצע מזוזות לפני יום הדין בבתים של אנשים חילוניים ומסורתיים. במסגרת הבדיקה גילו דברים הזויים בתוך המזוזות.

הרב אוחנה מספר: "נכנסתי בקיבוץ נווה זיו בצפון לבית של יהודי ספרדי חילוני ששומר מסורת, אך זמן לא רב לא בדק את המזוזות בביתו. הייתה מזוזה אחת שבמקום פרשת שמע ישראל שאמורה להיות כתובה במזוזה, הופיעו בה כל מיני מילים לא ברורות".

הרב מספר כי גם בקיבוץ בארי שבעוטף עזה, אנשים חילוניים שנהנו מהיוזמה של בדיקת המזוזות והחליטו לתת את המזוזות לבדיקה נמצאו שגיאות מוזרות. "בכמה מזוזות נמצאו חסרות מילים שלמות, הבן אדם נדהם מאד. הוא חש שהוא שם דבר שישמור עליו והדבר הזה נמצא פסול. דבר ראשון הוא הודה על העבר שלא "חטף" בעבור זה, והודה על העתיד שבזכות שבדקתי את המזוזות הוא יזכה להגנה ולשמירה על הבית".

"בקיבוץ סופה סמוך לגדר בעוטף עזה, היו מזוזות שמצאתי בהם עובש ותולעים כתוצאה מרטיבות ואי בדיקה של כמה שנים של המזוזות. גם אותם אנשים היו בהלם ונתתי להם מזוזות מהודרות במחיר עלות", מספר הרב אוחנה.

לדבריו, "המטרה הגדולה במה שעשיתי זה בשביל להמשיך להיות בקשר עם אותו בן אדם. פעם בשבוע אני מתקשר כדי ללמוד אותו בחברותא וכך עשרות בתים נהפכים לבתים של שומרי תורה ומצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר